📅 10.11.2022

Mali podatki za velike zgodbe.

BRANJE: SMALL DATA

Avtor knjige: Martin Lindstrom

Izdal in založil: Medijski partner, 2016

Mali podatki za velike zgodbe

Knjigo sem prejela v dar od cenjene ženske, s častitljivo in dolgoletno kilometrino v poklicnem ustvarjanju. Nadvse sem ji hvaležna še danes, saj je kot enciklopedija zglednih primerov iz sveta znamčenja, ki potrjujejo, da upanje vselej je in obstaja. 

“Drobne sledi, ki odkrivajo velike trende”, je pomenljiv naslov tega dela; skozi posamezna poglavlja te popelje prav skozi to izkušnjo sledi. V pričujoči številki revije Super Znamka smo v osrednjem delu soočili koncepta maksimalizem znamk in minimalizem znamk ter iskali možne variacije po poteh obeh imperativov. Kvalitativno raziskovanje, opazovanje potrošnikov je nedvomno zahtevna, obsežna in trajajoča praksa v celotnem procesu raziskovanju, proučevanja, analiziranja, interpretiranja. Nemalokrat se zgodi, da se še tako skrbno pridobljene podatke zvrne v bolj lične grafe, besede pa zvrne v veliko manj duhamorne grafe, vizualije, infografike. To je navsezadnje tako zelo dobrodošlo in “in”. Pripravljene so kot zvarki postov, po katerih se tako z lahkoto spuščaš in drsaš. Kot drsamo po ekranih na naših pametnih telefonih.

Kar skušam na tem mestu osvetliti in naglasiti, pa je ravno pomen prakse branja. In prevajanja. Pa spet branja. In prevajanja. Ter vnovičnega branja. In vnovičnega prevajanja. S kritično analizo diskurza, o kateri sem že mnogokrat pisala, smo lahko bolj učinkoviti pri odstiranju in realizaciji idej. Če ne, ostanemo ujeti v kletki mnogoterih podatkov, ki povedo marsikaj in obenem nič. Podatke je treba znati brati. Tudi kvalitativne. Je vseobsegajoč proces, ki zajema tudi posluh za psiholingvistiko.

Knjiga oz. hvalnica Small Data ponudi prav to dimenzijo, povabilo h kritični refleksiji in prevajanju, ki ga ne gre nikoli zanemariti. 

Ostali prispevki

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

Spar spodbudno nagovarja s kampanjo Razmišljaj EKOlogično! Zavedajo se, da je nakup živil del rutine slehernika, zato se kontinuirano trudijo...

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

Ne samo restavracije s hitro prehrano, pravzaprav vse restavracije in ponudniki gostinskih storitev so bili v preteklem letu primorani razmišljati...

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

Ne samo odnos do okolja, korona leto je prineslo tudi nove razmisleke k boljšim prehranskim odločitvam. Mnogi, ki so delali od doma, so celo...

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

Da v branži avtomobilizma že lep čas prodirajo električni avtomobili, ter da jim postajajo potrošniki vse bolj naklonjeni zaradi vse večje okoljske...

LEGO ZAPESTNICE

LEGO ZAPESTNICE

Lego zapestnice že lep čas razveseljujejo mlajše, Lego pa z uvedbo dodatnih linij izdelkov vsakič znova potrjuje in utrjuje status kul znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja