KOLUMNA: Zakaj danes (tudi) moški pomivajo zažgane lonce?

Aktualno, Kolumne, Prispevki

📅 09.11.2023

Živo se spomnim poznopoletnega nedeljskega popoldneva pred približno petimi leti. Bilo je prijetno toplo, ne prevroče, pihala je nežna sapica in čutiti je bilo, da se poletje počasi preveša v jesen.

Z možem sva se ustavila na bližnjem bencinskem servisu. Odprta je bila samo ena blagajna; gospa srednjih let je plačevala, za njo mladenič, ki mu je sledila mlajša ženska z otrokom, pred mano, zadnjo v vrsti, pa starejši gospod. »Zakaj ne odprete še ene blagajne, tu stojim že celo večnost in nimam več časa čakat. Kaj se greste, da dela samo ena blagajna,« je v nekem trenutku vzrojil gospod pred mano. Čakajoči smo se presenečeno spogledali, prodajalka pa se je mirno in opravičujoče nasmehnila: »Gospod, iskreno se opravičujem. Trenutno sem sama tu, zato je odprta samo ena blagajna in mislim, da gre kljub temu kar hitro, zagotovo boste kmalu na vrsti.« Gospod je še naprej jezno bentil, ampak mlade prodajalke to ni zmedlo. Mirno, hitro, učinkovito in zelo prijazno je postregla vse stranke, vključno z besnim gospodom. Name je naredila močan vtis in v prihodnje sem, če mi le ni bilo preveč s poti, prav zaradi te izkušnje šla na taisti bencinski servis. Prodajalka me je prepričala s svojim kulturnim, vljudnim in mirnim odzivom.

Kultura se začne (graditi) v osnovni družbeni celici, družini; nadalje v šolskih klopeh in nenazadnje na delovnem mestu in v drugih organizacijah, katerih del smo – športnih, literarnih, gasilskih in drugih društvih … Odraža pa se tako znotraj osnovne celice kot navzven. Družba in kultura se spreminjata, naše vrednote so danes drugačne kot pred 15 leti. In prav je tako. Zdi se, da gre vsaka generacija korak dalje v sprejemanju drugačnosti, različnosti, posebnosti in individualnosti, hkrati pa je čutiti vračanje k tradicionalnim vrednotam, kot so družina, spoštovanje in kvalitetno preživljanje prostega časa. Emancipacija – najprej žensk in nato čedalje bolj vztrajno tudi drugih depriviligiranih skupin – dopušča čedalje manj nestrpnosti. Pred par desetletji so detergente za posodo prodajali gospodinjam, danes v oglasih zažgane lonce pomivajo moški. Sprememba kulture (znamk) pa se ne odraža zgolj na televizijskih ekranih in oglasih na družbenih omrežjih, pač pa tudi v organizacijah samih. Podobno, kot danes ni več sprejemljiva rasna, verska, spolna, starostna ali kakšna druga diskriminacija v oglasih, tudi ni sprejemljiva v mnogih organizacijah.

Verjamem, da grajenje kulture neke organizacije ne teče zgolj od zgoraj navzdol ali spodaj navzgor, pač pa gre v obe smeri in tudi horizontalno. Posamezniki moramo biti senzibilni in ozaveščeni, razumeti moramo smisel in biti vključeni v razvoj kulture, ki to podpira in opolnomoči posameznika. Vsekakor upam, da je tudi to botrovalo k odzivu prodajalke v moji zgodbi. Kajti kultura organizacije se odraža tudi v njeni zunanji podobi, znamki in nenazadnje v odnosih. Še posebej v storitvenem sektorju hitro pademo pod pritiskom filozofije »kupec ima vedno prav«. Že mogoče, da ima prav, seveda želimo ustreči, a do katere meje? Najbrž vodilni v podjetju ne želijo, da se na njihove prodajalce, projektante in vodje projektov kupci ali naročniki zdirajo? Najbrž se zavedajo, da toksično delovno okolje (pa četudi ga ne povzroča delodajalec) lahko vodi v zdravstvene težave in (zdravstveni) absentizem? Iz vseh teh razlogov, pa še kakšen bi se našel, je delodajalcu v interesu, da s svojim zgledom goji kulturo sprejemanja, spoštovanja, postavljanja meja, prijaznosti, strpnosti, samospoštovanja ter občutkov lastne vrednosti. Kulturo – pa naj bo to kultura podjetja, znamke, društva, naroda ali vere – je treba negovati, zanjo skrbeti in jo živeti. Besede na papirju ali steni niso dovolj. V kulturo dobrih odnosov, kjer se prodajalec ne boji za svojo službo, če se ne ukloni nesramni stranki, je treba vlagati čas in energijo. Kreativnost in drznost oblikovalcev in tekstopiscev uspevata v varnem okolju. Nove ideje, predlogi in iniciative si zaposleni drznejo predlagati, če se počutijo sprejete. Iskreno in dobronamerno povratno informacijo, kaj v podjetju ne deluje in kako to izboljšati, bodo podali opolnomočeni zaposleni. Zagotovo so izjeme, le-te najdemo povsod. Brez dvoma pa drži, da je kultura lepilo. Lepilo zavzetih zaposlenih, koherentnosti znamčenja in dobrih odnosov.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja