KOLUMNA: Zakaj danes (tudi) moški pomivajo zažgane lonce?

Aktualno, Kolumne, Prispevki

📅 09.11.2023

Živo se spomnim poznopoletnega nedeljskega popoldneva pred približno petimi leti. Bilo je prijetno toplo, ne prevroče, pihala je nežna sapica in čutiti je bilo, da se poletje počasi preveša v jesen.

Z možem sva se ustavila na bližnjem bencinskem servisu. Odprta je bila samo ena blagajna; gospa srednjih let je plačevala, za njo mladenič, ki mu je sledila mlajša ženska z otrokom, pred mano, zadnjo v vrsti, pa starejši gospod. »Zakaj ne odprete še ene blagajne, tu stojim že celo večnost in nimam več časa čakat. Kaj se greste, da dela samo ena blagajna,« je v nekem trenutku vzrojil gospod pred mano. Čakajoči smo se presenečeno spogledali, prodajalka pa se je mirno in opravičujoče nasmehnila: »Gospod, iskreno se opravičujem. Trenutno sem sama tu, zato je odprta samo ena blagajna in mislim, da gre kljub temu kar hitro, zagotovo boste kmalu na vrsti.« Gospod je še naprej jezno bentil, ampak mlade prodajalke to ni zmedlo. Mirno, hitro, učinkovito in zelo prijazno je postregla vse stranke, vključno z besnim gospodom. Name je naredila močan vtis in v prihodnje sem, če mi le ni bilo preveč s poti, prav zaradi te izkušnje šla na taisti bencinski servis. Prodajalka me je prepričala s svojim kulturnim, vljudnim in mirnim odzivom.

Kultura se začne (graditi) v osnovni družbeni celici, družini; nadalje v šolskih klopeh in nenazadnje na delovnem mestu in v drugih organizacijah, katerih del smo – športnih, literarnih, gasilskih in drugih društvih … Odraža pa se tako znotraj osnovne celice kot navzven. Družba in kultura se spreminjata, naše vrednote so danes drugačne kot pred 15 leti. In prav je tako. Zdi se, da gre vsaka generacija korak dalje v sprejemanju drugačnosti, različnosti, posebnosti in individualnosti, hkrati pa je čutiti vračanje k tradicionalnim vrednotam, kot so družina, spoštovanje in kvalitetno preživljanje prostega časa. Emancipacija – najprej žensk in nato čedalje bolj vztrajno tudi drugih depriviligiranih skupin – dopušča čedalje manj nestrpnosti. Pred par desetletji so detergente za posodo prodajali gospodinjam, danes v oglasih zažgane lonce pomivajo moški. Sprememba kulture (znamk) pa se ne odraža zgolj na televizijskih ekranih in oglasih na družbenih omrežjih, pač pa tudi v organizacijah samih. Podobno, kot danes ni več sprejemljiva rasna, verska, spolna, starostna ali kakšna druga diskriminacija v oglasih, tudi ni sprejemljiva v mnogih organizacijah.

Verjamem, da grajenje kulture neke organizacije ne teče zgolj od zgoraj navzdol ali spodaj navzgor, pač pa gre v obe smeri in tudi horizontalno. Posamezniki moramo biti senzibilni in ozaveščeni, razumeti moramo smisel in biti vključeni v razvoj kulture, ki to podpira in opolnomoči posameznika. Vsekakor upam, da je tudi to botrovalo k odzivu prodajalke v moji zgodbi. Kajti kultura organizacije se odraža tudi v njeni zunanji podobi, znamki in nenazadnje v odnosih. Še posebej v storitvenem sektorju hitro pademo pod pritiskom filozofije »kupec ima vedno prav«. Že mogoče, da ima prav, seveda želimo ustreči, a do katere meje? Najbrž vodilni v podjetju ne želijo, da se na njihove prodajalce, projektante in vodje projektov kupci ali naročniki zdirajo? Najbrž se zavedajo, da toksično delovno okolje (pa četudi ga ne povzroča delodajalec) lahko vodi v zdravstvene težave in (zdravstveni) absentizem? Iz vseh teh razlogov, pa še kakšen bi se našel, je delodajalcu v interesu, da s svojim zgledom goji kulturo sprejemanja, spoštovanja, postavljanja meja, prijaznosti, strpnosti, samospoštovanja ter občutkov lastne vrednosti. Kulturo – pa naj bo to kultura podjetja, znamke, društva, naroda ali vere – je treba negovati, zanjo skrbeti in jo živeti. Besede na papirju ali steni niso dovolj. V kulturo dobrih odnosov, kjer se prodajalec ne boji za svojo službo, če se ne ukloni nesramni stranki, je treba vlagati čas in energijo. Kreativnost in drznost oblikovalcev in tekstopiscev uspevata v varnem okolju. Nove ideje, predlogi in iniciative si zaposleni drznejo predlagati, če se počutijo sprejete. Iskreno in dobronamerno povratno informacijo, kaj v podjetju ne deluje in kako to izboljšati, bodo podali opolnomočeni zaposleni. Zagotovo so izjeme, le-te najdemo povsod. Brez dvoma pa drži, da je kultura lepilo. Lepilo zavzetih zaposlenih, koherentnosti znamčenja in dobrih odnosov.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

KOLUMNA: Hudičev odvetnik proti avtentičnemu načinu vodenja.

KOLUMNA: Hudičev odvetnik proti avtentičnemu načinu vodenja.

Pomembno se je zavedati, da nismo »sestavljeni« samo iz dobrih delov  – vrednot, lepih želja in sanj, torej lastnosti, ki jih imajo drugi najbolj radi pri nas. Za večino ljudi je lahko tisto, kar je za nas naravno, tudi precej grdo. Ko smo recimo preveč kritični, nekomunikativni, osorni, obsojajoči ali togi, smo verjetno najbolj resnični – vendar nismo najboljši. In to niso deli našega »avtentičnega jaza«, ki ga želimo javno razkazovati ali pa, da postane del naše osebne znamke. Kljub pozitivnim stranem avtentičnost prinaša izzive.

KOLUMNA: Modrosti z ulice.

KOLUMNA: Modrosti z ulice.

Ta ulična modrost, po kateri se ravnajo največji strategi največje igre z žogo na svetu, pa bi morala biti tudi vodilo vseh, ki se ukvarjamo z znamkami…

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

Z izražanjem svojih lastnosti, posebnosti, drugačnosti, stališč in mnenj znamka izrazi kdo je, postane bolj poosebljena in tako se lahko približa ciljnim javnostim ter splete tesnejše vezi na podlagi skupnih lastnosti, zanimanj in prepričanj. Seveda se približa določenim javnostim, od drugih pa se lahko z jasnim izražanjem svojega jaza oddalji, ampak tesnejše vezi s prvimi lahko zagotovo pomenijo večjo pripadnost, dolgoročen odnos, zvestobo, tudi zagovorništvo. To velja tako za eksterne kot interne javnosti.

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja