KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Aktualno, Kolumne, Prispevki

📅 03.06.2024

Bodimo glasni, bodimo jasni in ponosni na svoje sanje.

Kolikokrat ste se v življenju odločili za nakup, kljub temu da izdelka ali storitve v resnici sploh niste potrebovali in ste z nakupom “le” želeli izraziti podporo podjetniku? Ste se kdaj vprašali zakaj, kakšen človek je stal za tem izdelkom? Kaj vas je v resnici prepričalo za nakup?

Poslovna etika ali, z drugimi besedami povedano, način, kako podjetje deluje in se obnaša na trgu, močno vpliva na občutke in nakupovalne navade potrošnikov. Kot podjetniki že od prvega dne nosimo odgovornost za oblikovanje le-te, zlati v začetni fazi razvoja podjetja, ko je pozornost usmerjena v posameznika, ki podjetje vodi. Kot podjetniki nosimo odgovornost do tega, kako se bomo kot posamezniki obnašali v poslovnem svetu. Odgovorni smo, da potrošniku odgovorimo na vprašanje “Kdo smo?” ali “Zakaj obstajamo?”.

V današnjem konkurenčnem svetu, kjer se predvsem podjetniki začetniki soočajo z izzivom, kako zgraditi zaupanja vreden odnos in lojalnost potrošnikov, je poslovna etika toliko pomembnejša. In verjamem, da smo takrat, ko zares izhajamo iz nas samih, na pravi poti do pristne, iskrene in edinstvene znamke, kar potrošniki z veseljem nagradijo – bodisi z nakupom bodisi z drugo obliko podpore.

Naše vrednote in prepričanja torej narekujejo poslovno etiko podjetja. Saj se ravno v teh začetnih fazah oblikujeta temeljni značaj in identiteta podjetja, ki dolgoročno vplivata na odnos s strankami in uspeh na trgu. In tu se podjetnik začetnik, vedoč ali ne, prvič sreča z znamčenjem.

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

Za podjetnike, ki se soočajo z iskanjem identitete znamke, je zelo pomembno razumevanje, da poslovna etika in znamčenje nista le koncepta, temveč tudi ključna dejavnika, ki lahko opredelita uspeh ali neuspeh znamkinega podjetja. Z jasno komunikacijo vrednot in prepričanj, ki jih seveda podjetnik tudi uresničuje skozi svoje delovanje, privablja in gradi skupnost isto mislečih ljudi ter tako ustvarja pozitivno izkušnjo za potrošnike. Prav tako je ključnega pomena, da podjetnik razvije in zagovarja etična načela, saj mu to pomaga graditi zaupanje in ugled med potrošniki, kar prav tako vodi v dolgoročni uspeh podjetja.

Zakaj torej ne bi izkoristili lastne blagovne znamke, da povzdignemo svoj glas in pokažemo odgovornost, ki jo kot posamezniki čutimo do skupnosti. Poleg želje po dobičku, je tu vedno še nekaj, kar posameznika žene, tj., da tvega in odpre svoje podjetje ter začne uresničevati svoje sanje. Bodimo glasni, bodimo jasni in ponosni na svoje sanje.

S tem, ko podjetnik sledi svojim vrednotam in se odloča za odgovorno poslovanje (v svetu, v katerem je vedno večji poudarek na etičnem podjetništvu), lahko zgradi močne in trdne temelje za ustvarjanje uspešne in pristne blagovne znamke.

Ko se naslednjič znajdete pred izzivom oblikovanja vizije, vrednot in poslanstva blagovne znamke in se soočite z vprašanjem, za kaj se vaša blagovna znamka zavzema, se za trenutek ustavite in usmerite pogled vase: “Kdo ste?”, “Zakaj obstajate?”, “Za kaj se zavzemate?”.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Hudičev odvetnik proti avtentičnemu načinu vodenja.

KOLUMNA: Hudičev odvetnik proti avtentičnemu načinu vodenja.

Pomembno se je zavedati, da nismo »sestavljeni« samo iz dobrih delov  – vrednot, lepih želja in sanj, torej lastnosti, ki jih imajo drugi najbolj radi pri nas. Za večino ljudi je lahko tisto, kar je za nas naravno, tudi precej grdo. Ko smo recimo preveč kritični, nekomunikativni, osorni, obsojajoči ali togi, smo verjetno najbolj resnični – vendar nismo najboljši. In to niso deli našega »avtentičnega jaza«, ki ga želimo javno razkazovati ali pa, da postane del naše osebne znamke. Kljub pozitivnim stranem avtentičnost prinaša izzive.

KOLUMNA: Modrosti z ulice.

KOLUMNA: Modrosti z ulice.

Ta ulična modrost, po kateri se ravnajo največji strategi največje igre z žogo na svetu, pa bi morala biti tudi vodilo vseh, ki se ukvarjamo z znamkami…

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

Z izražanjem svojih lastnosti, posebnosti, drugačnosti, stališč in mnenj znamka izrazi kdo je, postane bolj poosebljena in tako se lahko približa ciljnim javnostim ter splete tesnejše vezi na podlagi skupnih lastnosti, zanimanj in prepričanj. Seveda se približa določenim javnostim, od drugih pa se lahko z jasnim izražanjem svojega jaza oddalji, ampak tesnejše vezi s prvimi lahko zagotovo pomenijo večjo pripadnost, dolgoročen odnos, zvestobo, tudi zagovorništvo. To velja tako za eksterne kot interne javnosti.

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja