KAJ PRAVI: Lovro Peterlin, A1 Slovenija, izvršni direktor

29.02.2024 | Aktualno, Intervjuji, Prispevki

Uvodna misel:

Lovro Peterlin, izvršni direktor A1 Slovenija, diha znamko A1 v sinergiji različnih aspektov njenih oddelkov. Svoje dolgoletno znanje in izkušnje iz menedžeriranja, prodaje in marketinga uspešno infiltrira v vse pore za učinkovito delovanje ekipe.

Navdihuje s svojimi mislimi in vizijo, v sklopu katere verjame najprej v strast in kontinuirani razvoj. Motivacijo išče v stalnem napredku, ta duh prenaša naprej s ciljem dobrega ekipnega sodelovanja. V vsaki situaciji smo lahko še bolj pogumni in pristni, prepričljivo dodaja. Pogum in pristnost pa sta vrlini, ki tlakujeta pot dobrih zgodb znamk.

Pred prihodom na A1 je Lovro Peterlin desetletje brusil svojo poklicno pot kot direktor podjetja Linea Directa, sestrskega podjetja Studia Moderna. Z mednarodnimi izkušnjami in budnim spremljanjem 19 trgov vzhodne in srednje Evrope ima tako bogato introjekcijo pri ocenjevanju in pozicioniranju slovenskega trga. Z večletno prakso razvoja novih poslovnih priložnosti in neposrednega vodenja, predvsem generacije Y, je ustvaril bogato znanje in širino, ki ju deli s številnimi podjetniki ter svetuje tudi mednarodnim podjetjem na področju prodaje in marketinga (Italija, Kitajska). Svoje izkušnje je dosledno pokazal tudi kot aktiven predsednik Sekcije mladih managerjev Slovenije in kot (eden redkih Evropejcev) član prestižne globalne žirije za izbor mednarodne nagrade s področja direktnega marketinga in prodaje ECHO Awards.

Vabljeni k prebiranju.

Vir slike: osebni arhiv.
  • Že več let ste poklicno vpeti v delovanje znamke A1. Vodenje ekipe in nalog za področje marketinga, prodaje in odnosov z uporabniki je sinergija nadvse zahtevnih ciljev. Katere vrednote (in posledično prioritete) najprej postavljata v ospredje, s katerimi potem v nadaljevanju dokazujete to sinergijo vašega uspešnega delovanja?

If your actions inspire others to dream more, learn more, do more and become more, you are a leader” je pregovor, ki ga pri svojem delu poizkušam upoštevati.

Pri usmerjanju strokovnih ekip je ključno zaupanje v njihove kompetence. V svoji vlogi jim dajem nasvete, motiviram k stalnemu izboljšanju, učim jih biti pristen in strasten. Vzpostavljam okolje, kjer lahko ljudje delajo po svojih najboljših močeh. Gre za kombinacijo vrednot, ki so me oblikovale in mi pozitivno pomagale na karierni poti.

  • Kateri so tisti najpogostejši izzivi pri implementacijah učinkovite digitalne komunikacije za znamko in po čem se razlikujejo cilji takšne komunikacije od njenih klasičnih nastopov na offline kanalih? Se nujno med seboj izključujejo in razlikujejo?

Digitalno okolje je tisto, ki dopušča veliko več. Zaradi različnih orodij nam omogoča več kreativnosti, inoviranja, hkrati smo lahko pri podajanju informacij bolj drzni, projekte lahko bolj učinkovito in hipno testiramo. Ne smemo pa pozabiti, da več ni vedno najboljše. V poplavi vsebin se lahko hitro izgubimo z avtentičnostjo in ciljev preprosto ne dosežemo.

Zavedati pa se moramo, da je spletni ekosistem mnogo večji kot offline, nagovarja širše okolje, več segmentov. Pri tem je ključno oblikovanje ustreznih sporočil. To velja za oba segmenta komunikacije, osredotičiti se moramo na ciljno skupino in rezultate, ki jih želimo doseči.

Digitalno okolje je tisto, ki dopušča veliko več. Ne smemo pa pozabiti, da več ni vedno najboljše.

  • Vaša široka poklicna pot zajema vsekakor delovanje v še kakšnem drugem večjem podjetju, tudi poznavanje in razlikovanje slovenskega trga od tujih trgov vam je domače. Če se vnovič dotakneva vrednot in ciljev, po čem se recimo slovenski trg po vaših izkušnjah in opažanjh bistveno razlikuje od mednarodnih trgov? Bi morda lahko izpostavili kakšno področje, situacijo kot svetli zgled ali v razmislek?

Naš trg je z vseh pogledov izredno zahteven. Na eni strani imamo visoka pričakovanja uporabnikov, po drugi strani pa ponudniki storitev in vsebin ponujamo širok nabor produktov. Trgu smo sposobni ponuditi najsodobnejše rešitve, ki pa niso nujno dobro sprejete, po njih tudi ni povpraševanja. Tako je zrelost trga eden od razlikovalnih elementov razvitosti. Velikost našega trga pomembno vpliva še na en vidik nastopanja na trgu – možnosti ultrapersonalizacije in nišnega pristopanja do uporabnikov so dosti manjše.

Zrelost trga eden je od razlikovalnih elementov razvitosti.

  • Novi tehnološki in digitalni pospeški, umetna inteligenca … Vse to nam vsakodnevno prinaša nove izzive, pa tudi priložnosti, ki jih v svetu znamčenja, marketinga, promocije in uporabniške izkušnje že tako nikoli ne zmanjka. Kakšna je vaša vizija pa tudi razmišljanje v svetu digitalnih izzivov za samo delovanje znamke (lahko tudi neke znamke na splošno)?

Razvoj tehnologij omogoča kreativnejšo izvedbo, vseeno pa ne smemo podcenjevati človeškega elementa.

Pozdravljam in veselim se hitrega razvoja tehnologij, ki nam omogočajo kreativnejšo izvedbo. Verjamem, da je danes delo v marketingu bolj razburljivo, tudi učinkovito. Vseeno pa ne smemo podcenjevati človeškega elementa v procesu. Tehnologija je še vedno omejena pri delovanju, na nekaterih delih tudi nikoli ne bo popolnoma nadomestila osebe. Verjamem v hibridni način delovanja, odločanja, kjer bomo lahko s pomočjo tehnologije naredili več in boljše, v krajšem času. Človeški faktor bo zaradi čustvene komponente bolj cenjen, novim tehnologijam bo dal nov nivo veljave. Pričakujem, da bomo za sodelovanje pristnih človeških odnosov in čustveno kompomento pripravljeni več plačati.

Človeški faktor bo zaradi čustvene komponente bolj cenjen, novim tehnologijam bo dal nov nivo veljave.

Vir slike: osebni arhiv.
  • Kaj vas poganja („drajva“) pri vsakodnem delu? Kateri so tisti vaši osebni (pa tudi poklicni) imperativi, na katere prisegate in vas spodbujajo pri vsakodnevnem menedžiranju ter od njih ne odstopate?

Motivacijo iščem v stalnem napredku, ali je to na teniškem igrišču ali v poslovnem okolju. Vem, da je to strast, ki me dela boljšega starša, partnerja, prijatelja in sodelavca. Verjamem v nenehen razvoj, z rezultatom nikoli nisem v celoti zadovoljen. V vsaki situaciji sem lahko še boljši, vedno sem lahko še bolj pogumen in pristen. Nikoli ne bom popoln, a vedno bom zagovarjal, da je za dobre rezultate potrebno odlično sodelovanje.

Vedno pa bom zagovarjal, da je za dobre rezultate potrebno dobro sodelovanje, dobronamernost in pristna komunikacija.

Drznimo si narediti korak v naprej pa čeprav v neznano.

  • Kaj zagotavlja po vašem mnenju dobre zgodbe znamk?

Najboljše so tiste blagovne znamke, ki so pristne, unikatne in delujejo na dolgi rok. Predvsem časovna komponenta je tista, ki ji dajemo premalo pozornosti in je ne znamo strateško upoštevati. Dolgoročnost razvoja, konsistentnost komunikacije in pristnost v zagotavljanju izkušnje z blagovno znamko so osnove grajenja zvestobe in pripadnosti. Še posebaj v svetu, kjer se kupci združujejo v plemena podpornikov blagovne znamke.

  • Letos predsedujete žiriji festivala slovenskega digitalnega komuniciranja Websi. Kakšna vam je bila izkušnja ter kaj vam je bilo še posebej v veselje?

Žiriranje je vedno izredno zahtevna in odgovorna naloga, predvsem zaradi obsega in vsega vloženega truda prijaviteljev. Obenem pa sem med žiriranjem vedno spoznal krog novih in zanimivih ljudi iz panoge. Tudi letos ni nič drugače, Websi žiranti imajo posebno strast do digitalnega marketinga in to me je navdušilo.

  • Na katero znamko (lahko tudi v svetovnem merilu) najprej pomislite in zakaj?

Obstaja blagovna znamka, ki ima izrazito visoko pripadnost, izrazito moč in ugled, ki omogočajo široko polje nagovarjanja. Ki je zaradi svojih vrednot in produktov postala kult tudi izven industrije. Oblikoval se je širok krog občudovalcev, pripadnikov in kupcev, najbolj goreči med njimi si logotip blagovne znamke celo tetovirajo. Gre za Harley Davidson.

Dolgoročnost razvoja, konsistentnost komunikacije in pristnost so osnove grajenja zvestobe in pripadnosti. Še posebaj v svetu, kjer se kupci združujejo v plemena podpornikov znamke.

  • Kdaj po vašem mnenju strategija znamke ne funkcionira? Po čem sodite oz. kaj neuspešno zastavljeno strategijo najprej in najbolj izda?

Strategija je vedno živa stvar, kljub temu, da se z njo zavežemo k dolgoročnemu poslovanju. In vsaka strategija nam dopušča korekcije, prilagoditve in uskladitve zaradi različnih dejavnikov. Vseeno pa mora biti ključ za uspešno strategijo to, da je usklajena z vrednotami blagovne znamke, in, da je podprta s pravimi komunikacijskimi sporočili. Zelo hitro se slabo strategijo prepozna, kadar aktivnosti in celostna izkušnja z blagovno znamko, nista usklajeni z obljubami.      

  • Česa si želite ali pogrešate pri nastopih znamk na slovenskem trgu, pa je to nehvaležno izdati, a vendarle … zaključna misel, navdih, popotnica za vse obstoječe in bodoče nastope znamk?

Kaj lahko izgubimo, če smo z nastopom na trgu drzni in pogumni? Verjetno zelo malo, skoraj nič. Po drugi strani pa lahko sprožimo viralnost, znamka dobi nepričakovan zagon, naši uporabniki se lahko celo oblikujejo v gibanje in spremenijo se potrošniške vrednote. Drznimo si narediti korak v naprej pa čeprav v neznano.

Ostali intervjuji

KAJ PRAVITA: Marko Cerovšek, vodja upravljanja blagovne znamke Barcaffè, senior in Jelena Milinkovič, vodja marketinga za razvoj kategorije in blagovne znamke Barcaffè

KAJ PRAVITA: Marko Cerovšek, vodja upravljanja blagovne znamke Barcaffè, senior in Jelena Milinkovič, vodja marketinga za razvoj kategorije in blagovne znamke Barcaffè

Izkušena dolgoletna brand managerja mogočne znamke za kavo sta delila ključne zapovedi dobrodošlega delovanja v panogi.

Rada ustvarjata v delovnem okolju, v katerem uporabniki sodelujejo, aktivno komunicirajo, zaradi česar se počutita nadvse hvaležna, saj tako vzpostavljeno ozračje ne le bogati delo, ampak tudi bogati samega posameznika. Vsak dan je priložnost za rast, četudi to pomeni premagovanje težkih ovir. Izpostavljata pomen odnosov v kolektivu zelo različnih strok kot zelo ključnih, ki jih ne gre zanemarjati.

read more
PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: OMAR NABER

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: OMAR NABER

Omahujem med Ammanom (glavnim mestom Jordanije) in Londonom. V Ammanu se počutim domače, dobrodošlo. Tam imam družino po očetovi strani, ki me vedno zelo lepo sprejme in gosti. Spominja me na otroštvo in mladost…

read more

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.