📅 20.08.2022

Zvezek iz kamna?

Morda si tega zelenega premika še povsem ne predstavljamo, a vendarle velja razmišljati o invencijah tudi na področju papirja, ne le plastičnih embalaž. 

Zvezki, notesniki, blokci za pisanje iz kamna? To naj bi bil trenutni revolucionarni material, ki naj bi prakse offline zapisovanja subvertiral v trajnostne in okolju prijazne. Material naj bi bilo moč reciklirati, obenem pa je tudi vodoodporen. Ponudniki tovrstnih izdelkov pri promocijskem komuniciranju izpostavljajo, da v procesih izdelave tako ne uporabljajo (in posledično ne uničujejo) dreves, prav tako tudi vode ne ter, da so narejeni iz 60 % manj škodljivih emisij ogljika. 

“Papir” naj bi bil izdelan iz zmesi kalcijevega karbonata in zelo upogljivega vsestranskega materiala, ki ga pridobijo iz zmletega recikliranega naravnega kamna. Ta material se običajno uporablja pri zobnih pastah, v dekorativni kozmetiki in farmacevtskih pripravkih.

Ideja za tak zvezek je vzniknila v Tajvanu in jo je kmalu kasneje razvilo manjše podjetje iz Avstralije, ki danes proizvaja mnoge linije alternativnih papirnatih izdelkov; od zvezkov, skicirnic do planerjev. Pri izdelavi uporabljajo tudi zelo majhno količino smole, s katerimi ustvarijo šive, ki tako izdelane strani zvezka držijo skupaj. Predstavljajo pravi hit offline zapisovanja, ki morebitno polito tekočino obvladuje bolje kot marsikateri digitalni zapisovalec naših idej in vsebin (preprosto: spereš pod vodo, obrišeš in zvezek je kot nov). 

Ta trajnostni izdelek skuša slediti misiji ohranjanja okolja z opozarjanjem, da drevesa potrebujejo desetletja in desetletja, ko si končno nazaj opomorejo, zrastejo. Številni papirnati izdelki v Združenih državah Amerike prihajajo iz plodnih kanadaskih gozdov – v samo 20 letih podrejo skoraj 30 milijonov hektarjev gozdov, kar je približno v velikosti zvezne države Ohio.

Bi prešli na papir iz kamna? To je vprašanje, ki si ga ta trenutek zastavljamo mnoge branže pri iskanju alternativ papirnatim izdelkom. To vprašanje se bo vsekakor v bližnji prihodnosti za vse nas še poglabljalo, saj se tudi sam les izredno draži (marsikje tudi za več kot 70 %), kar bo dodatno rezultiralo v pospeških iskanja alternativ. Po drugi strani pa se tudi ta alternativa še ni dodobra usidrala kot najbolj optimalna, saj tudi kalcijev karbonat sam po sebi ni nikoli ogljično nevtralen. 

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.