Weekend Media Festival, sedemnajstič
Septembra je v Rovinju potekal Weekend Media Festival, tokrat že v 17. izvedbi in po številu udeležencev največji do sedaj. Obsežen, raznolik program se je obogatil še s tremi podfestivalskimi sklopi: HR. Weekend, AI Weekend in Finance Weekend. Festival dobesedno raste.
AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.
Media Weekend je postregel z nekaj odmevnimi imeni velikega slovesa. Dragan Bjelogrlić je bil posebni gost petkovega popoldneva v veliki predavalnici, kjer je osvetljeval kritične boleče točke in vseživljenjske izkušnje iz sveta filmske produkcije, v omizju z naslovom „Bolji život produkcije u regiji“. Poseben gost sobotnega popoldneva v veliki predavalnici, ki je prav tako napolnil vso dvorano in še čez, pa je bil vselej navdihujoči predsednik UEFA, Aleksander Čeferin, ki je v ekskluzivnem formatu “ena na ena” delil svoja razmišljanja in izkušnje o ključnih temah, ki oblikujejo sedanjost in prihodnost najbolj gledanega športa na svetu – nogometa.
Slovenski predstavniki predavanj in okroglih miz (RTV Slovenija, N1 Slovenija) so zgledno postregli z nekaterimi ključnimi argumenti (so)bivanja znotraj medijske in oglaševalske krajine. A danes se vse začne in/ali nadaljuje v digitalnem svetu. Pionirji digitalnega marketinga, ki pomembno krojijo in oblikujejo industrijo v regiji (Sašo Dimitrievski, partner in član uprave Pristop, Nikola Vrdoljak, direktor in partner agencije 404, Petar Pavić, soustanovitelj S.T.A.R.) so v panelu, ki ga je vodil Marjan Novak (partner Marketing magazina), osvetlili zgodbe iz sveta digitalne revolucije. V ospredje digitalnih anekdot in izkušenj skozi čas kot kritična refleksija sedanjosti je bil tudi poklon 25-letnici obstoja agencije Renderspace (danes del Pristopa), ki ni le zgodba o razvoju digitalnega marketinga in prve digitalne agencije v Sloveniji, ampak tudi v širši regiji, ki pušča sledi po svetu. Izjemni talenti so leta 1999 drzno orali ledino, ker so verjeli v sinergijo tehnologije in marketinga. Kot je izpostavil Dimitrievski, »ustanoviti specializirano digitalno agencijo na začetku leta 1999 je kar blizu temu, da odpreš specializirano UI-agencijo v letu 2024«.
Websi 2024 in AI utrinki
Generiranje avatarjev, generiranje glasbe, generiranje videov … vse to so bili ključni poudarki letošnjega Websija, v programu, ki je osvetljeval najboljša orodja umetne inteligence za posamezno nalogo ter kje in kako začeti, da bo lahko umetna inteligenca dodana vrednost v samem procesu ustvarjanja neke zgodbe, kampanje, digitalnega nastopa. A tudi pri uporabi umetne inteligence je treba biti inovativen in domiseln. Umetna inteligenca že omogoča prevajanje posameznih odzivov na neko dogajanje, pri čemer bo čustveni del zaenkrat še težko prevesti. Izvirnost v znamčenju se bo kazala v miselnih igrah, kot pri šahu, ki jih ni moč prekiniti. Z umetno inteligenco se bo tudi treba začeti pogovarjati, drugače pogovarjati. Offline navigacija vsebin z AI agenti v digitalnem svetu bo v večji (ali manjši) sinergiji predvsem odsev aktualne temperature blagovne znamke. Kot je povedal eden izmed govorcev na odru: tako kot kalkulator ni odstanil matematike, tako tudi umetna inteligenca ne bo odstranila delo človeka. Delali bomo predvsem z roko v roki.
Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?
Lahko bi bilo tudi obratno. IT industrija v Avstraliji je trenutno priznana kot vodilna v svetu na področju raziskav kvantnega računalništva. Avstralska vlada je v partnerstvu s podjetji vložila 25 milijonov dolarjev v podjetje Silicon Quantum Computing Pty Ltd., s čimer uresničuje del Nacionalne agende za inovacije in znanost. V svetu znamčenja bodo poleg dobrih zgodb v ospredje vse bolj prihajale tudi tiste znamke, ki bodo predstavljale obetavno tehnologijo pri novih načinih analize podatkov o uporabnikih, ustvarjanju individualiziranih kampanj in optimizacijo tržnih strategij, ki povečujejo stopnje konverzije in zvestobo strank. Vse panoge se ne bodo želele podati na kvantno potovanje (tudi za vse panoge niti ni nujno). Po napovedih so koristi kvantnega računalništva predvsem za sledeče industrije oz. panoge: 1) tehnološka podjetja, 2) kmetijstvo, 3) farmacija, 4) obrambna in vesoljska industrija, 5) finančne institucije.