V poplavi spletnih in hibridnih dogodkov, ki jih je pospešila pandemija COVID-19, je vseskozi zanimivo spremljati ITjevske invencije in nadgradnje virtualnih prostorov, o čemer smo že pisali v prvi lanski številki revije Super Znamka (platforma Brella in primer konference NTK). V nadaljevanju pa je vredno osvetliti tudi tiste primere spletnih dogodkov, ki so že v offline verziji vselej delovali na zelo statičnih temeljih (stojnice s knjigami) in se toliko težje primerjajo z IT dogodkom NTK, ki že v osnovi nagovarja online občinstva in se bolj upravičeno poslužuje online orodij. Sejem s kavča je takšen primer.
Minulo pomlad, ko razmere še niso dovoljevale sejmov v živo, so se deležniki iz sveta založništva združili v ideji spletnega nastopa: preprosto spletno nakupovanje knjig na t. i. Sejmu s kavča. Ob svetovnem dnevu knjige, ki je potekal med 22. in 25. aprilom, je Sejem s kavča odprl vrata s skupno spletno knjigarno, v kateri je več kot 50 slovenskih založnikov po ugodnih sejemskih cenah ponudilo več kot 500 skrbno izbranih knjig. Preprost nakup je omogočala začasna sejemska spletna trgovina s skupno košarico in enotnim odpošiljanjem.
Komunikacija je stekla na sloganih: Vsak dan je dan za knjigo. Podarimo si jih ob svetovnem dnevu knjige! Vizualni pečat pa je kampanji pustila izvrstna ilustracija in oblikovanje Nenada Cizla (Trampolin). Organizatorji (pisarna Ljubljane, Unescovega mesta literature) in partnerja (Javna agencija za knjigo RS in Društvo slovenskih pisateljev) so z organizacijo tega enkratnega spletnega dogodka spomnili: ”Ni samoumevno, da imamo dobre knjige. Zato jih je pomembno ne le brati, temveč tudi kupovati”. Drži, vsaj enkrat (če že ne večkrat) letno lahko knjige kupujemo in jih drug drugemu podarjamo. K projektu so se odzvale in sodelovale številne občine, lokalni partnerji, splošne knjižnice, z vseslovensko pobudo k podarjanju knjig ob svetovnem dnevu knjige.
Sejemsko vzdušje je bilo enako avtentično kot samo ime spletnega dogodka (Sejem s kavča). Založniki so poskrbeli za izvrsten sejemski stik preko telefonskih številk pa tudi spletnih klepetov v živo. V Ljubljani so poskrbeli tudi za svojevrstno dostavo; dostavljali so jih namreč s kolesi, manjši izbor pa tudi preko partnerja Wolt. Tako so v duhu aktualnih ukrepov nadaljevali z že utečenimi navadami vse bolj priljubljenih dostav in kroženj po ljubljanskih ulicah.
Zgodba Sejem s kavča se je pričela lani, ko je pisarna Ljubljane, Unescovega mesta literature ob svetovnem dnevu knjige na pobudo in v sodelovanju s slovenskimi založniki ter JAK praktično čez noč organizirala prvi slovenski knjižni sejem na spletu. V podporo knjižnim ustvarjalcem v Sloveniji so se kontinuirano trudili in inventivno organizirali dogodke, glede na aktualne razmere epidemije. Tako so v toplejših mesecih stekli še vsaj trije dogodki pod imenom Sejem na zraku, ki so potekali v živo.
Sejem s kavča in Sejem v zraku tako ostajata prijeten navdih, kako lahko kreativnost znamčenja diha v še tako offline industriji, kot je sejemska.
0 komentarjev