ZNAMČENJE V INDUSTRIJI MODE

Aktualno, Prispevki

📅 18.01.2024

LJFW – Ljubljanski teden mode 2023

Jesen… Kako nenavaden letni čas.  Čas, ko si narava nadene najlepšo obleko … in tudi čas za poklon slovenskemu modnemu oblikovanju.

14. edicija LJFW – Ljubljanskega tedna mode se je odvila v prenovljenem Centru Rog, združila je največ slovenskih oblikovalcev naenkrat doslej in privabila zanimanje mednarodnih medijev.

Poleg poudarjanja trajnostne niti, ki ni pomembna le za nas, temveč tudi za naše potomce, je modna revija komunicirala pomen avtentičnosti in sprejemanja samega sebe. Modne kreacije, ki sprožajo in spremljajo osvobajanje od družbenih pričakovanj, osredotočajo posameznika/posameznico na svojo resnično podobo. »Vsak posameznik«, kot je poudarila izvršna producentka LJFW, Melinda Rebrek, »je dragocen del v mozaiku sveta z edinstveno perspektivo in prispevkom.«

Vir: LJFW 2023.

Zgodovina mode in modnih revij je svojevrstna zgodovina živega znamčenja in živega zgodbarjenja o družbeni moči

19. julija 1943 je potekal prvi v zgodovini uradni teden mode – New York Fashion Week, ki se je po navedbi nekaterih virov imenoval tudi Press Week, kar je najverjetneje res, saj se je sam koncept modne revije razvil že mnogo prej, v Parizu, kjer so za predstavitev modnih kreacij angažirali žive modele. Na prelomu 19. in 20. stoletja pa so se tovrstni predstavitveni dogodki začeli širiti najprej v London in nato v New York, kjer so zasloveli  kot »modne parade«.

V omenjenem obdobju je bil Pariz pod nacistično okupacijo, zaradi katere ameriški novinarji niso mogli po modni navdih v Francijo. Tako je New York prevzel vajeti in modnim navdušencem ponudil alternativo francoski modi. Prvi uradni pariški teden mode pa se je odvil šele leta 1973 pod mentorstvom ustanoviteljice newyorškega tedna mode, Eleanor Lambert.

Na prelomu tisočletja…

sta odtis in pečat  mode le še naraščala. Pravzaprav je najverjetneje, poleg sovraštva, le še moda bila tista, ki je nosila moč. V mislih imam newyorška dvojčka, izbris katerih je vklesan v našo zgodovino, in predvajanje televizijske serije Sex and the City, obris katere pa je vklesan vklesan v ženski imperativ potrošniške kulture: “Every year the women of New York leave the past behind and look forward to the future. This is known as Fashion Week.” – Carrie Bradshaw.

In tako kot zgodba o dveh volkovih, o dveh dogodkih v istem zgodovinskem obdobju, je tudi moda odsev spektra dveh moči. V kontekstu LJFW zagotovo zmaguje povezovalno – kot ustvarjalna moč navdiha, saj je (v ponovno nemirnem obdobju človeštva) »eden od dogodkov, ki z veseljem in ponosom zaobjame vse oblike kreativnosti«, kot je izpostavila misli izvršna producentka.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.