VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Aktualno, Prispevki, Tema

📅 15.05.2024

Znamka ni le logotip ali slogan; je živa entiteta, ki diha s potrošniki in se razvija v dinamičnem okolju. Osebno razumem, da ustvarjanje prepoznavne znamke zahteva več kot le izvrstno vizualno predstavitev; zahteva iskreno komunikacijo, doslednost in angažiranost. To vedenje vestno prenašam tudi na ekipo. V nadaljevanju bom poskusila razložiti, kako znamko narediti prepoznavno, kako jo komunicirati in kaj je pri tem pomembno.

Vir: Unsplash.

Znamka je več kot le izdelki ali storitve; je odraz vrednot, prepričanj in obljub, ki jih daje svojim uporabnikom. Ustvarjanje prepoznavne znamke zahteva jasno opredelitev njenih temeljnih vrednot in misije. Vrednote morajo biti v harmoniji s pričakovanji in željami ciljne skupine. Znamka, ki uspe izraziti svoje jedro na avtentičen način, si zagotovi močno pozicijo na trgu in lojalnost potrošnikov. Strankam vedno povem, kako ključno je, da se njihova znamka zna odzivati in komunicirati s svojim (ali bodočim) potrošnikom. To pomeni, da zna potrošnika tudi slišati, ga razumeti skozi njegovo obnašanje, želje, potrebe in odzive (pred, med ali po izkušnji z znamko). Le skozi dosledno dvosmerno komunikacijo, analizo in s »follow-up« ukrepi lahko znamka ohranja svojo dobro in avtentično kondicijo (pa tudi pozicijo).  Zato je bistveno, da poslušamo in slišimo glas naših potrošnikov. Ta (že skoraj terapevtski) proces je ključen za gradnjo in ohranjanje močne vezi s potrošniki, kar vodi do dolgotrajne zvestobe in uspeha znamke.

Vir: Unsplash.

Komunikacija znamke se ne začne in konča le z oglaševalskimi sporočili. Gre za stalno interakcijo z javnostjo preko različnih kanalov – od družbenih omrežij, blogov, do dogodkov in neposrednega stika s strankami. Vsaka točka stika je priložnost, da znamka dokaže svoje vrednote in izpolni obljube. Komunikacija mora biti dosledna, iskrena in prilagojena posameznim segmentom ciljne skupine, ker je ob koncu dneva ta, ki potrošnika prepriča, zakaj izbrati prav to znamko in ne konkurenčnega ponudnika. V praksi vselej izpostavim sledeče: »Pomembno je, da vibrira z vami. V kolikor bodo vibracije usklajene, je pot uspeha zagotovljena.« Le tako, da bo podjetje z znamko dihalo in jo čutilo, bo uspešno in pristno. Pomembno je, da je vsaka znamka iskrena sama s seboj in to bodo začutili tudi potrošniki v komunikaciji.

Boxed Water is Better. Ditch plastic. Chose plant based.
Vir: Unsplah.

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

V današnjih dneh, kjer potrošnika zasipamo z neštetimi marketinškimi sporočili, avtentičnost izstopa. Znamka, ki je zvesta svojim koreninam in vrednotam, ki jih iskreno komunicira in dokazuje z dejanji, pridobi spoštovanje in zvestobo. Avtentičnost ne pomeni sledenja vsaki družbeni normi ali trendu; pomeni biti zvest samemu sebi in svojim strankam, tudi če to pomeni zavzemanje nišne pozicije na trgu.

Znamke, ki uspešno vključujejo potrošnike v dialog, ki poslušajo njihove želje in potrebe, ter se na njih odzivajo, gradijo močnejše odnose.

S pomočjo komunikacije na družbenih platformah, preko anket, organizacij dogodkov in drugih metod, znamke uspešno sledijo spremembam v svojem okolju, ter se odzivajo na želje in potrebe potrošnikov. Lahko bi rekli, da potrošniško vedenje deluje kot vrsta navigacijskega orodja, ki znamkam pomaga usmerjati svojo pot proti uspehu.

Nadvse ključnega pomena je, da znamke spremembe predvidijo vnaprej in se jim pravočasno prilagodijo. To je »tricky« del. Del, ki loči bolj uspešno znamko od manj uspešne.

Razumevanje potrošniških navad in preferenc je ključnega pomena za razvoj strategij, ki znamkam omogočajo vzpostavitev močnejših in bolj osebnih vezi s svojimi kupci, kar pripomore h gradnji stabilnih in trajnih odnosov.

Vir slike: Nataša Vihar, LinkedIn.

O avtorici besedila, razmišljanja:

Nataša Vihar je lastnica in direktorica agencije Inlight, kjer vneto gradijo znamke, ki ne samo preživijo, ampak cvetijo v današnjem dinamičnem tržnem okolju. Ustvariti znamko, ki izstopa in ostaja v spominu, ni enostavno. Zahteva zelo jasno vizijo, doslednost, avtentičnost in neprestano interakcijo z javnostjo. To jim pri Inlightu s srčnostjo uspeva, sama Nataša pa uspešne znamke najraje poimenuje kot »kameleone«.

Ostali prispevki

LOKALNE NOVICE: IPPR – 10. obletnica, Marles – boljši standard bivanja, Modro modri Baby center, Paloma dinozavri, Mol Slovenija s Fresh Corner, Hisense – Zmaga je le začetek…

LOKALNE NOVICE: IPPR – 10. obletnica, Marles – boljši standard bivanja, Modro modri Baby center, Paloma dinozavri, Mol Slovenija s Fresh Corner, Hisense – Zmaga je le začetek…

IPPR – 10. obletnica, Marles – boljši standard bivanja, Modro modri Baby center, Paloma dinozavri, Mol Slovenija s Fresh Corner, Hisense – Zmaga je le začetek, Promotiva – nepozabni dogodek ob 100. Obletnici FIS, A1 – uspešna akcija postavljanja čebeljih hotelov, Laško-pohorski, Pisarna Coworking Ljubljana, Bold.group – Premisli, nato stisni, Zavarovalnica Sava – zgodba rok, Zmagovalci 33. SOF.

BESEDA USTANOVITELJA: Turizem smo ljudje. Vsak obiskovalec prinaša svojo zgodbo in doživetje.

BESEDA USTANOVITELJA: Turizem smo ljudje. Vsak obiskovalec prinaša svojo zgodbo in doživetje.

Ko je Ines napovedala temo za ta mesec, mi je postalo toplo pri srcu. Turizem mi je blizu že od mladih let, ko sem se pri dvajsetih odločil za študij turizma, kljub temu, da pred tem skoraj nisem potoval. Zaposlitev v turistični agenciji Kompas mi je prinesla bogate izkušnje in priložnost, da sem prepotoval kar nekaj sveta. To obdobje je na meni pustilo neizbrisen pečat in mi dalo globoko razumevanje pomena dobrega znamčenja v turizmu.

BRANJE: KRAJ, KJER SE IZPOLNIJO VSE VAŠE ŽELJE

BRANJE: KRAJ, KJER SE IZPOLNIJO VSE VAŠE ŽELJE

Ali obstaja kraj, kjer se izpolnijo vse naše želje? Ali obstajajo znamke, ki izpolnijo vse naše želje? Vsekakor obstajajo zgodbe, dobre zgodbe, ki pričajo o vseh naših željah. Ljudje radi konzumiramo zgodbe. Ljudje radi kupujemo zgodbe (nekatere bolj, druge manj). Zgodbe so fetiš naše samorealizacije in samoaktualizacije. Brez fetišev je vse tako turobno in puščobno.

LEGENDA: SONY. Zabavni kuhalnik (pa ne riža).

LEGENDA: SONY. Zabavni kuhalnik (pa ne riža).

Zgodba znamke Sony se je rodila po drugi svetovni vojni. Leta 1946 je Masaru Ibuka odprl trgovino z elektronikov predelu Nihonbaši v Tokiu. Kmalu se mu je pridružil Akio Morita in skupaj sta ustanovila podjetje z imenom Tokyo Tsushin Kogyo. Podjetje je izdelalo prvi japonski magnetofon, imenovan Type-G. Leta 1958 je podjetje spremenilo ime v “Sony”.

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2024

Superbrands Slovenija raste v percepciji slovenskih potrošnikov; kar 69 % slovenskih potrošnikov prepoznava oznako Superbrands Slovenija.

KREATIVNE KAPSULE: EKOLOGIJA MOŽNEGA

KREATIVNE KAPSULE: EKOLOGIJA MOŽNEGA

Mednarodni vrtni festival (The International Garden Festival), ki poteka v Les Jardins de Métis / Reford Gardens (Kanada), v letošnji 25. izdaji odpira projekt Ekologija možnega (“The Ecology of Possibility”). Njegov umetniški vodja je ob petindvajseti obletnici povabil oblikovalce k oddaji rešitev, kako si zamišljajo sedanjost in prihodnost vrtov…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja