Vir: Freepik.com.
V zadnjem desetletju (ali še več) je digitalna pismenost „must-have“ poklicnega delovanja v najmanj tistem delu, ki je vezan na gradnjo znamk, medijsko podobo, prodajo, oglaševanje, PR, marketing in IT. Razvijajo in nadgrajujejo se modeli digitalnih platform in digitalnih nastopov. Nabor znanj, orodij in veščin se vsakodnevno širi, odpira nove možnosti predstavitev in diseminacij sporočil na različnih platformah.
Sama bi v pogodbi o zaposlitvi nekoga prej stavila na domišljijsko kot digitalno pismenost. Zakaj? Orodij digitalnega komuniciranja se lahko, četudi jih kolikor toliko niti ne znaš ali obvladaš, slej ali prej priučiš. Seveda je to lahko v sodobnem svetu digitalnih plovb velika, nezamisljiva vrzel in manjko, a da se priučiti, nadoknaditi. Domišljija pa ni nujno veščina, ki se je lahko naučiš. Imaš ali nimaš. Če jo imaš, lahko v zakonitosti dobrega digitalnega nastopa in komuniciranja vneseš bistveno več svežine in še kako potrebne ter nujne diferenciacije.
Odnosi z znamkami so vselej odsev medsebojnih odnosov v analognem življenju. Bolj, kot si mislimo (ali verjamemo), so prepleteni z vprašanji samoidentitete in samoaktualizacije v resničnem življenju. Boljše zgodbarjenje in boljše perspektivovstvo je posledica boljše domišljijske sposobnosti pri vzbujanju potrošnikove zavesti oz. boljše krepitve odnosov med potrošnikom/gledalcem/bralcem/poslušalcem/sledilcem ter zgodbo, s katero smo ga naslovili.
Živa, plodna, razburkana domišljija, ki pritegne in vznemiri, je osnova za nadaljnjo nadgradnjo in širitev – šele potem pridejo na vrsto orodja in palete mnogoterih pripomočkov, tudi s pomočjo umetne inteligence. Zdi se, da vsi bolj ali manj digitalno delujemo, migamo, a če pogledamo podrobneje in širše, katere so tiste zgodbe (katere koli, lahko tudi družbene, politične, okoljske … ne samo klasične komercialne), ki so nam nazadnje najbolje ostale v spominu, so se nam usedle in nas pritegnile?
Ob teh premislekih in vprašanjih, ki se mi odpirajo, sem povabila kolumniste, ki je vsak strokovnjak oz. strokovnjakinja na svojem področju, da razgrnejo svoje misli, razmišljanja: Tamara Pevec Barborič, Blaž Kocjančič, Alenka Vidic Praprotnik, Aljaž Peklaj, Vladan Srdić. Vabljeni k prebiranju.