INTERVJU: TOMI MATIČ

27.02.2021 | Intervjuji

“Najprej dobra zgodba, potem se lahko zgodi vse ostalo. Kot pri filmu.”

Piše se 31. december 2020 in ob iztekajočem se letu si ne bi mogla zamisliti bolj plemenitega sogovornika. Tomi Matič, izvršni producent AV za ključne kampanje v skupini Herman & partnerji, z dolgoletnimi izkušnjami upravljanja ugleda in podobne znamk. Za seboj ima dolgo prehojeno poklicno pot (tri desetletja, prosim, a punce velikokrat rečejo, da jih sam po sebi izgleda samo toliko), ki jo je brusil v različnih branžah (mediji, film, agencije, glasba, fotografija) in v različnih vlogah (kot fotograf, tržnik, produktni vodja, svetovalec, izvršni producent, glasbeni menedžer …). Osebno ga poznam kot ponosnega Velenjčana, strastnega rokerja z izpiljenim okusom za vse, kar vleče na estetiko, kot dovršenega, kritičnega in zabavnega sogovornika, s katerim je lahko klepet o še tako nišni temi piedestal plodne komunikacije. Česar se loti, se loti strastno in zagnano. Ali pa se ne loti. Princip njegovega delovanja je verjeti v zgodbe, ki so pristne. To je tudi ključ uspešnega delovanja znamk. Pogovarjala sva se o marsičem … o znamkah in zgodbarjenju, o njegovi filmski karieri, ki ga je, težkim razmeram slovenske filmografije navkljub, popeljala v vrh dveh celovečernih filmov, pa o glasbeni skupini Res Nullius, ki jo je tako kreativno kot PR-ovsko ustoličil v zasluženo zgodbo o uspehu … in še bi lahko naštevala. Še najmanj ga po mojem mnenju ljudje poznajo kot intuitivnega terapevta, ki je dejansko pomagal in še pomaga mnogim ljudem v stiski, kar počne v svojem prostem času prostovoljno, za kar ga še posebej cenim. Iz vsake zgodbe se lahko kaj naučimo, poklicne in življenjske. Tomi dokazuje, da sleherne zgodbe ne gre spregledati. Nenazadnje, zgodbe, ki jih živimo in izživimo brez računice, so nam lahko hvaležni in neplanirani navdih za vse, česar se lotimo. To je tisto, kar kreira dobre zgodbe, ki se nas dotaknejo.

Znamke so na splošno v zelo dobri kondiciji, tako pri nas kot v tujini.

  1. V kakšni kondiciji so današnje znamke? Zanima me predvsem na splošno, ter kje po tvojem mnenju lahko potegnemo neke ključne kazalnike za dobro zgodbo in dobro blagovno znamko?

Blagovne znamke so na splošno v zelo dobri kondiciji, tako pri nas kot v tujini. So pa bistvene pri tem dobre zgodbe, ki ustvarjajo dobre blagovne znamke. Brez ene ni druge. To je bolj pomembno. Še zlasti v današnji digitalni dobi, ko so te zgodbe postale zelo kompleksne. Produkcija video vsebin je po eni strani za naročnika dokaj zahteven finančni zalogaj, po drugi strani pa prinaša impresivne končne podobe, rezultate. V času klasičnih medijev (plakati, televizija, radio) so se te zgodbe drugače gradile, tudi intenzivnost je bila drugačna. Danes ustvarjamo zgodbe 24/7, na vsakem koraku. V realno doglednem času lahko nagovarjaš kogarkoli, kadarkoli, prej je bilo vse to omejeno.

2. Mnoge nedavne raziskave potrjujejo, da znamke delujejo bolj kot kdajkoli. Čas aktualne epidemije je pomen konsistentnega delovanja znamk poglobil. Zakaj se v času kriz in v podobnih takšnih momentih toliko bolj zarisuje lojalnost blagovnim znamkam? Ali vsesplošna panika nujno rojeva prakse, da se zatečemo k tistemu, kar nam je poznano, priznano, tradicionalno? K tistemu, kar smo nekoč opustili pa sedaj prihajamo do zaključka, da bi se morda vrnili? Če je temu tako, kako potem lahko najdejo prostor in priložnost neke nove znamke, ki si šele utirajo pot prepoznavnosti?

Predvsem in najprej so te prakse zelo intenzivne. Če samo pogledamo covid leto, ko je gibanje omejeno, in imamo neke vrste novo realnost, so te prakse že zelo filmske. Če bi nekdo pred leti posnel film o epidemiji covida, bi bil ta žanrsko znanstvena fantastika. V vsej tej atmosferi, če govorimo o kriznih obdobjih, je potem logično, da ljudje toliko bolj potrebujemo neko domačnost, pristnost, vračamo se k tradicionalnim nakupom, k tistemu, kar poznamo. Konkretno sem tudi sam v tem letu kupil nov pralni stroj, ki je Gorenjev. Šel sem na noto, kar poznam, kar je zame pristno, domače, ok, lahko rečem tudi lokalpatriotsko.

Samo za naročnike

Že imate račun? Prijavite se.

Ostali intervjuji

KAJ PRAVIJO: ŠPELA ŽITKO, direktorica marketinga Pivka perutninarstvo & Delamaris, LAURA SABLJAKOVIĆ, vodja znamke Delamaris, MATEJA GRLJ PRIMC, vodja znamke Pivka perutninarstvo

KAJ PRAVIJO: ŠPELA ŽITKO, direktorica marketinga Pivka perutninarstvo & Delamaris, LAURA SABLJAKOVIĆ, vodja znamke Delamaris, MATEJA GRLJ PRIMC, vodja znamke Pivka perutninarstvo

Blagovni znamki Pivka in Delamaris rasteta pod skupno streho. Sta slovenski in že dolgo uveljavljeni blagovni znamki, poznani v več kot 30 državah sveta, pa vendar terjata zelo različen pristop na trgu.

O marketinških sinergijah smo se pogovarjali z direktorico marketinga Pivka – Delamaris, Špelo Žitko. Svoje dnevne izzive v svetu upravljanja posamezne znamke sta vsebinsko zaokrožili tudi Laura Sabljaković, vodja znamke Delamaris, in Mateja Grlj Primc, vodja znamke Pivka.

read more
KAJ PRAVI: GREGOR ZALOKAR, TrickyDisco! PiArt, CEO

KAJ PRAVI: GREGOR ZALOKAR, TrickyDisco! PiArt, CEO

Skozi novinarsko pisanje o glasbi že v mladih letih (Dee Jay Time, Radio Salomon, revija Stop … kasneje so prišli drugi, ne samo slovenski, ampak tudi tuji mediji) je postopno pričel spoznavati medije, ki jih danes zelo dobro pozna. In ločuje. Doštudiral je pravo, se vestno zaposlil na minIstrstvu za gospodarstvo, a ob 30. rojstnem dnevu obesil službo na klin, dal odpoved in se odločil, da bo raje sledil lastnemu razmišljanju, izven pričakovanih okvirjev, predvsem pa tistemu, kar si res želi početi. Samo razmišljanje izven okvirjev…

read more
MESSVJU: ROBERT KLADNIK, TikToker

MESSVJU: ROBERT KLADNIK, TikToker

Komedijant, tiktoter, ustvarjalec dobrih zgodb, igralec, ki pritegne. Nima se toliko za vplivneža kot
ustvarjalca vsebin. Dobrih vsebin. Rad ustvarja vsebine. Navdih zadnje črpa kjerkoli, kadarkoli, v življenju
pač.

read more

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja