SUPERBRANDS SLOVENIJA, TRETJI DEL

Aktualno, Prispevki

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja.
📅 23.07.2021

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja. Ključna pri tem je dobro zastavljena in premišljena metodologija merjenja. Superbrands Slovenija tu partnersko sodeluje z raziskovalno agencijo Ipsos Slovenija, ki s svojo strokovnostjo zagotavlja, da je raziskava kvalitetno izvedena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu Republike Slovenije.

Potrošniki v raziskavi Ipsos odgovarjajo na pet ključnih vprašanj: (1) Navedite tri znamke, ki vam kot prve pridejo na misel; (2) Navedite tri znamke, ki se vam zdijo edinstvene; (3) Katerim trem znamkam najbolj zaupate; (4) Katere tri znamke najbolj ustrezajo vašim potrebam, (5) Naštejte tri znamke, s katerimi se vi osebno lahko identificirate.

Pri odgovorih na vprašanja se je v meritvi Superbrands 2020 med prvih 20 najpogosteje navedenih znamk uvrstilo kar 7 domačih (slovenskih) blagovnih znamk, v meritvi Superbrands 2021 pa se je to število povečalo že na 9 slovenskih znamk. Preteklo covid leto je, kot smo lahko v nadaljevanju iz podanih odgovorov izluščili, nedvomno vplivalo na perepcijo v glavah potrošnikov, ki je reflektirala povečano vračanje k domačim, tradicionalnim, preverjenim znamkam. Druga (ne tako presenetljiva) zanimivost je v številu navedenih trgovcev, namreč kar pet trgovcev se je uvrstilo v seznam prvih 20 znamk, ki slovenskemu potrošniku najprej in takoj padejo na misel. 

Med najbolj edinstvenimi znamkami so potrošniki izpostavili različne znamke iz različnih branž. Če bi jih lahko postavili na nek skupni imenovalec, velja izpostaviti, da gre primarno za znamke s premišljenim, unikatnim konceptom zgodbe, kateri težko najdeš kopijo ali posnemovalca.

Pri razgrnitvi vprašanja, katerim znamkam slovenski potrošniki najbolj zaupajo, so prevladovali pretežno enaki odgovori, tako za leto 2020 kot za leto 2021. Bistvena zanimivost oz. razlika, ki jo vseeno velja izpostaviti, je (po)rast zaupanja znamki v branži farmacije. Glede na branžo, pa so slovenskih potrošniki med prvih 20 znamk, ki jim najbolj zaupajo, v približno enakih deležih navedli znamke iz glavnine branž vsakodnevnega življenja: hrana in pijača, trgovci, oblačila, avtomobili, telefonija, tehnika in dom, farmacija.

Ko gre za razgrinjanje znamk, ki najbolje ustrezajo potrošnikovim potrebam, so v ospredju znamke iz branž obutev, telefonija, dom, hrana in pijača.

Pri identifikaciji z znamkami pa so potrošniki primarno navajali znamke z močno sporočilnostjo, vizualno podobo, globalno prepoznavnostjo, v nekaterih odgovorih so prevladovale znamke višjega cenovnega razreda. Posebna zanimivost je, da so potrošniki v raziskavi Superbrands 2021 (v primerjavi s Superbrands 2020) pri odgovoru na to vprašanje na drugo mesto postavili domačo znamko iz branže obutve, takoj za prvim mestom globalne znamke, ki prav tako prihaja iz branže obutve.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.