ŠTUDIJA PRIMERA: ANA ROŠ IN TUŠ

Aktualno, Prispevki

📅 18.02.2022

Uvodna uredniška misel:

Kako ustvarjati kreativne zgodbe znamčenja v FMCG industriji tako, da ne bodo ostale spregledane? Velik izziv je ugrizniti v jabolko že tako široke ponudbe izdelkov velikih trgovcev in se hkrati nadejati, da bo prinesla končno zadovoljstvo potrošnikov in zadovoljiv izplen. Tuš se je tega izziva lotil tehtno, premišljeno, z Ano Roš. Sliši se morda preprosto. Mednarodno priznana šefinja kuhinje v svetovnem merilu bo gotovo že zaradi svojega pečata prinesla zagotovljen uspeh. A ko se projekta lotita dva velikana, vsak v svojem segmentu logike delovanja, pridejo do izraza tiste velike razlike, od katerih je odvisen tempo do realizacije cilja. Priznana kuharska mojstrica je perfekcionistka v pozitivnem pomenu besede in je vložila vso svojo vnemo, energijo, trud, natančnost in prefinjenost v končni izdelek. Tuš je ob kreiranju končnih izdelkov prilagajal procese, ki so bolj pragmatično utečeni in utemeljeni na večjih sistemih množične proizvodnje. Je mogoče doseči sinhrono delovanje dveh tako različnih, mikro in makro, profilov? Primer Ane Roš in Tuša je kreativna in navdihujoča zgodba minulega leta, ki nas vnovič spomni na nemogoče, dokler ni opravljeno, ter da je še kako mogoče, ko je opravljeno zadovoljno.

ANA ROŠ & TUŠ. NEMOGOČE, DOKLER NI NAREJENO.

Najtežje poti najpogosteje vodijo do najlepših ciljev. To so besede ameriškega avtorja Ziga Ziglarja. Zgodba znamke Ana Roš & Tuš to misel le potrjuje. Projekt se je rodil iz ene same pogumne ideje o sodelovanju. Ideje o konceptu, ki na vsako domačo mizo postavi vrhunsko kulinariko po recepturi izjemne Ane Roš, izdelano iz samo najboljših lokalnih sestavin. A v tistem trenutku si nihče ni znal predstavljati, koliko na videz nepremostljivih izzivov bo na poti do uresničitve tega projekta.

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

Začetek projekta sega v čas prvega zaprtja države, ki je povsem ohromilo vse gostinske obrate po državi, zaprlo vrata šol in vrtcev. To je bil čas, ko je Ana Roš prejela eno najpomembnejših svetovnih kuharskih priznanj. Dve Michelinovi zvezdici. Pa čeprav bi v tistem trenutku Ana najverjetneje raje izbrala goste in ne zvezdic. Svojo kuharsko zgodbo je v Starem selu pri Kobaridu začela pisati že pred več kot dvema desetletjema.

»Tu in takrat se je začela ta navezava z lokalnim okoljem, ki je ta trenutek izjemno močna. Povezuje več kot 100 različnih ljudi, ki z nami predelujejo, pridelujejo, nabirajo in imajo vrtove. Če oni ne bodo preživeli, tudi jaz ne morem preživeti, ker ne bom več imela surovine.«

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
Ana Roš, vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

V tistem trenutku se je zdelo, da se bo zgodba Hiše Franko sesula kot hišica iz kart.

»Mlekarji so začeli mleko zlivati stran zato, ker nihče ni kupoval svežega mleka; šole so bile zaprte; vrtci so bili zaprti; restavracije so bile zaprte. In Tuš je bil idealen partner, ker je edini: ostaja edini večji slovenski trgovec, ki mi je lahko v tisti fazi dal odgovore, kako se lahko porabi 10 tisoč litrov mleka na dan.«

Ana se je obrnila na trgovca, s katerim si deli več, kot bi morda sprva pomislili.

»V Tušu kot slovenskemu trgovcu na svoje prodajne police uvrščamo več kot 70 odstotkov izdelkov slovenskega porekla. Vemo, transportne poti so krajše, prej dobimo izdelke na police, svežina se ohranja dlje časa, plodovi dozorijo do faze zrelosti in ne na neki transportni poti prodajne police.«

To so besede vodje korporativnega komuniciranja v Tušu Anje Marjetič. Da, tako Ana Roš kot Tuš slonita na lokalnih kmetih, slovenskih pridelovalcih in predelovalcih. Eden slednjih je tudi Silvester Pečjak, direktor Pekarne Pečjak. Prvi val epidemije je tej slovenski pekarni odnesel skoraj pol prihodkov.

»Moram povedati, da nam je tukaj ta epidemija pokazala zobe. In mislim, da nas bo naučila, da moramo najprej dati delo ljudem, ki delajo v naši domovini.«

In prav v najtežjem obdobju sta si Tuš in Ana Roš segla v roke. Nastala je blagovna znamka Ana Roš & Tuš. Za razvoj podobe in komunikacijo znamke so izbrali Agencijo 101.

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
Andraž Tuš in Ana Roš, vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

»Ko smo snovali podobo nove znamke izdelkov, smo seveda izhajali iz krovne podobe znamke Tuš, ki v svojem logotipu že prikazuje eno zvezdico. Zvezdico, ki predstavlja osnovo izdelkov Ana Roš in Tuš, kakovostne lokalne sestavine slovenskih kmetov, pridelovalcev in predelovalcev. Eno zvezdico torej Tuš že ima, saj tradicionalno na svojih policah nudi več kot 70 odstotkov izdelkov slovenskega porekla. Drugo zvezdico, ki predstavlja kulinaričen presežek globalnega pomena, pa lahko doda le Ana Roš. Tako je nastala podoba z dvema zvezdicama, ki predstavlja obraz izdelkov Ana Roš & Tuš.«

To so besede Jureta Korenča, kreativnega direktorja pri tem projektu. Ta čas, ko so kreativci snovali podobo, je Anina ekipa v Kobaridu ustvarjala nove in nove recepte za jedi, ki bodo romale na vsako slovensko mizo. Nemudoma so naleteli na ogromen izziv.

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

A rezultati te težke poti so več kot vrhunski. Na Tuševih policah po vsej Sloveniji je že več kot 50 izdelkov blagovne znamke Ana Roš & Tuš; številka prodanih izdelkov je že pred časom presegla pol milijona. Kruh z drožmi je prejel nagrado za najbolj inovativen pekovski izdelek leta 2021. Projekt Ana Roš & Tuš je na Slovenskem oglaševalskem festivalu prejel zlato nagrado v prestižni kategoriji Upravljanje znamk, kot tudi srebrno nagrado v kategoriji Integrirane komunikacije. Da, očitno res drži, da najtežje poti najpogosteje vodijo do najlepših ciljev.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja