Petkov evrovizijski odklop po izboru urednice: Monté la riviè

Aktualno, Prispevki

Navzgor po reki
📅 03.09.2021

Monté la riviè (Francija 1992)

Seveda takrat nisem razumela francoščine, ko sem jo prvič slišala na izboru za Pesem Evrovizije, saj je bilo to davnega leta 1992, pa mi je vseeno ostal ritem, izpeta melodija, z lahkimi ritmi reggaeja. Prvič tudi, da so se izlili takšni beati na tako serioznem festivalu z orkestrom v živo (dokler so se pesmi še predstavljale ob orkestru z glavnim dirigentom posamezne države na čelu), ki ni vključeval klasično preverjenih inštrumentov. Takšno pesem lahko za začetek pošlje samo Francija, sem kasneje analitično premišljevala. Vsaj v tistih časih je Francija nekako dominirala v prodiranju nekonvencionalnih melodij.

Kasneje, ko je prišel internet in mi je pesem še vedno odzvanjala v glavi, sem šla raziskovat in pridobila več informacij o sami pesmi. Avtor kakor tudi performer te pesmi na Evroviziji leta 1992 je bil Kali iz otoka Martinik (Martinique). Ta otoček v Malih Antilih v vzhodnem Karibskem morju spada pod Francijo kot prekomorski departma in hkrati regija. Francozi so s to pesmijo tudi prvič poslali predstavnika, ki je pesem odpel v antilski kreolščini in menda je bilo to tudi edinič, da je bila v zgodovini tekmovanja za pesem Evrovizije predstavljena oz. odpeta antilska kreolščina.

Pesem razvija idejo, kako se je potrebno pogumno povzpenjati po reki navzgor, ker šele na koncu, na vrhu se pokaže tista prava »reka ljubezni«, »reka življenja«, »izvir reke«, kar je piedestal potrebe po iskanju miru in ljubezni v sodobnem svetu. Glasbenika Kalija so takrat pogosto opisovali kot evropski navdih za zvoke Haitija, pri čemer je takrat prezentirana pesem že bila opremljena z zvokom sintetizatorja, ki je v tistem obdobju na Evroviziji vedno bolj pridobival svoje mesto kot zaželeni inštrument ob live orcestra.

Naj bo petkov evrovizijski odklop s to melodijo malce tudi slovo od poletja, obenem pa popotnica za nadaljnje poklicne podvige v jeseni, ki prihaja. Izzivi so lahko ciljno orientirani kot tista gora in reka, k izviru katere je vredno priti.

Vabljeni k poslušanju, prijeten petkov odklop.

Evrovizijski nastop:

Uradni video:

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja