PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

MOČ V ZNAMČENJU: UVODNA UREDNIŠKA MISEL

idea-word-cloud-pink-background

Moč znamke se v vsesplošnih strokovnih krogih iz sveta marketinga, znamčenja in oglaševanja opredeljuje v kontekstu vpliva – vpliv na potrošnike, vpliv na uporabnike, vpliv na sledilce, vpliv na potencialno zainteresirano javnost oz. zastavljene ciljne skupine. Z enim samim namenom: pritegniti, doseči, vzpostaviti čustveno povezavo, predanost. V svetovnem merilu je recimo Apple odličen primer takšne moči znamke, ki ji je to uspelo.

Vir: Freepik.com.

Medtem, ko se svet še naprej vztrajno in pogumna premika po poteh tehnološkega napredka in orodij umetne inteligence, je misija močnega znamčenja oz. brandinga še vedno (ali pa morda še bolj) prednostna naloga podjetij: kako se v množici nastopov razlikovati s svojo ponudbo (od konkurence), biti v prednosti, povečati svoj dobiček. Kako biti avtentičen in odstirati »pošten«, pristen značaj po poteh digitalnih trendov, kjer se lahko marsikatera podoba drugače predstavi, kot je v resnici? Razumevanje, kako se nastop blagovne znamke obnaša na različnih platformah, je danes najpomembnejše.

Znamke izdelkov, storitev, osebnosti negujejo in spreminjajo naš pogled na svet. Če odmislimo ceno in se osredotočimo na globalne izsledke različnih raziskav, jih glavnina potrjuje bolj ali manj isti delež: med 70 % do 80 % potrošnikov kupuje izdelke/storitve/pevce/politike … zaradi znamke in njene sporočilnosti oz. posebnega, drugačnega izstopanja. V tem je njena moč.

Močna blagovna znamka v tem smislu se razlikuje od konkurence. Ohranja in povečuje predane in angažirane sledilce. Uporabniki, potrošniki se dosledno ukvarjajo znamkami (kot se ljudje z otroki ali prijatelji), ob katerih se počutijo dobro, imajo občutek, da so zaradi tega vredni nekaj več. Sprošča se aktualizacija smisla. Močna blagovna znamka si lahko v tem kontekstu privošči več: postavlja višje cene, spodbuja ponovne nakupe, kar ima za posledico večje prihodke, tržni delež in pozitivni imidž kapital.

Slovar slovenskega knjižnega jezika opredeljujejo moč v kontekstu sposobnosti: sposobnosti za obstajanje, bivanje, razvijanje, sposobnosti prenašanja in opravljanja (težjih) nalog, uveljavljanja svoje volje, učinkovanja na nekoga ali kaj. Vse to je reprezentacija močnih znamk.

K sodelovanju o teh premislekih in vprašanjih vabljeni k prebiranju kolumen na naslednjih straneh. Svoja razmišljanja so razgrnili ljudje s poklicno kilometrino, ki je vsak strokovnjak oz. strokovnjakinja na svojem področju: Tamara Pevec Barborič, Blaž Kocjančič, Alenka Vidic Praprotnik, Aljaž Peklaj in Maja Ambrož.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »
Superbrands Slovenija

Kdo so prejemniki nagrad Superbrands Slovenija 2024?

Zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024 je opravil častno in obsežno nalogo, tj. ocenil 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Preberi »
Znanje & Védenje

Weekend Media Festival, Websi 2024 in AI utrinki, Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?

AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.