KREATIVNE KAPSULE: EKOLOGIJA MOŽNEGA

Aktualno, Prispevki

📅 14.06.2024

Mednarodni vrtni festival (The International Garden Festival), ki poteka v Les Jardins de Métis / Reford Gardens (Kanada), v letošnji 25. izdaji odpira projekt Ekologija možnega (“The Ecology of Possibility“). Njegov umetniški vodja je ob petindvajseti obletnici povabil oblikovalce k oddaji rešitev, kako si zamišljajo sedanjost in prihodnost vrtov. Skupno je bilo prijavljenih 216 projektov/oblikovalcev iz 30 držav. Štirje najbolj izpostavljeni vrtovi, ki naj služijo kot kreativni in vsebinski navdih (glede na to, da kot revija osvetljujemo tudi različne dogodke o dobrih, odgovornih in trajnostnih praksah), so:

Couleur Nature

Vanderveken, Architecture + Paysage | Saint-Lambert, Québec, Kanada

To je radovedna študija, ki sooča dve viziji vrta. Ne gre za klasično primerjavo narave s kulturo ali naravnega z umetnim, temveč za osvetlitev nesmiselnosti prevladujoče monokulture, ki v svojem bistvu ne služi ničemur razen posameznikovemu hedonističnemu užitku – zalivanje vrta, krošnja trave, polnjenje vrtnih bazenov – kar postopoma vodi k upadanju naše biotske raznovrstnosti.

Vir: Vanderveken, Architecture + Paysage.

Future Drifts

Julia Lines Wilson | Združene države

V prvem letu mednarodnega vrtnega festivala so bile v akcijskem načrtu St. Lawrence Vision leta 2000 opredeljene prednostne rastlinske vrste za zaščito habitata. Ena od teh vrst je bila tudi Anticosti Aster, križanec med rastlinama New York in Rush Asters. 25 let kasneje, kljub zaščiti habitata, ostajata omenjeni rastlinski vrsti še naprej ogroženi. Ta vrt tako odpira vprašanje preteklosti in prihodnosti.

Vir: Julia Lines Wilson.

Rue Liereman / Organ Man Street
Pioniersplanters | Belgija

V tako gosto poseljenem in urbaniziranem območju, kot je Flandrija, je delež zemlje, ki ga zasedajo domači ali zasebni vrtovi (ki jih je približno 2 milijona), ocenjen na 12 %. To je štirikrat večje ali boljše razmerje, glede na skupno površino naravnih območij v regiji. Dokler so takšni domači vrtovi načrtovani in vzdrževani naravno in okolju prijazno, imajo velik potencial, da obenem pomagajo pri zmanjševanju učinkov podnebnih sprememb in izboljševanju biotske raznovrstnosti ter spodbujajo ljudi, da se ponovno povežejo z naravo.

Vir: Pioniersplanters.

Superstrata
mat-on | Italija

Zastavljeni vrt z uporabo geološkega zemljevida ponazarja napetost med svobodo narave in človeško nagnjenostjo k uvajanju reda. Instalacija osvetljuje pomen učenja iz narave, izpostavlja premišljeno povezovanje človeških in nečloveških entitet pri soustvarjanju pokrajin, pri čemer je dinamična interakcija z naravo neizbežna.

Vir: mat-on.

Ostali prispevki

BRANJE: KRAJ, KJER SE IZPOLNIJO VSE VAŠE ŽELJE

BRANJE: KRAJ, KJER SE IZPOLNIJO VSE VAŠE ŽELJE

Ali obstaja kraj, kjer se izpolnijo vse naše želje? Ali obstajajo znamke, ki izpolnijo vse naše želje? Vsekakor obstajajo zgodbe, dobre zgodbe, ki pričajo o vseh naših željah. Ljudje radi konzumiramo zgodbe. Ljudje radi kupujemo zgodbe (nekatere bolj, druge manj). Zgodbe so fetiš naše samorealizacije in samoaktualizacije. Brez fetišev je vse tako turobno in puščobno.

LEGENDA: SONY. Zabavni kuhalnik (pa ne riža).

LEGENDA: SONY. Zabavni kuhalnik (pa ne riža).

Zgodba znamke Sony se je rodila po drugi svetovni vojni. Leta 1946 je Masaru Ibuka odprl trgovino z elektronikov predelu Nihonbaši v Tokiu. Kmalu se mu je pridružil Akio Morita in skupaj sta ustanovila podjetje z imenom Tokyo Tsushin Kogyo. Podjetje je izdelalo prvi japonski magnetofon, imenovan Type-G. Leta 1958 je podjetje spremenilo ime v “Sony”.

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2024

Superbrands Slovenija raste v percepciji slovenskih potrošnikov; kar 69 % slovenskih potrošnikov prepoznava oznako Superbrands Slovenija.

ZNANI SO ZMAGOVALCI 33. SOF

ZNANI SO ZMAGOVALCI 33. SOF

Dvodnevno festivalsko dogajanje 33. SOF-a, ki se ga je 6. in 7. junija v Avditoriju Portorož udeležilo kar 1300 ljudi, je zaokrožila Zlata noč s podelitvijo nagrad.

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: OMAR NABER

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: OMAR NABER

Omahujem med Ammanom (glavnim mestom Jordanije) in Londonom. V Ammanu se počutim domače, dobrodošlo. Tam imam družino po očetovi strani, ki me vedno zelo lepo sprejme in gosti. Spominja me na otroštvo in mladost…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja