KOT DA BI NA TV VRTELI SAMO TELOPE …

Aktualno, Kolumne

Zoran Savin, direktor, IAB Slovenija
📅 11.03.2022

Digitalni komunikacijski kanali so v zadnjih nekaj letih pristali med tistimi kanali, ki so predvsem namenjeni učinkovitosti. Razlogov za to je kar nekaj; najmočnejši med njimi je gotovo ta, da so že uveljavljene znamke te kanale imele predvsem kot nov prodajni kanal, na katerem so pobirale sadove svojega preteklega dela. Ob tem velja izpostaviti, da so večino razvoja nosili tehnologi, ki jim je učinkovitost najbližja vrednosti.

In nekako se zdi, da je ta kratko tu potegnila kreativnost, ki je sicer precej cvetela v tistih začetnih letih spletnega oglaševanja. Sčasoma se je zreducirala predvsem na nivo izdelovanja spletnih mest in servisov, v oglaševanju in kreativni komunikaciji pa nekako poniknila. Z njo je poniknilo tudi število kreativnih festivalov na temo izjemnih spletnih kreativnih rešitev. Toda za ponoven vzpon kreativnosti, na katero apeliram danes, je potrebno vedeti, da se je v tem času marsikaj spremenilo.

Najprej, konkurenca na tovrstnih kanalih je izjemno huda; za preboj tako ne zadostuje več nekaj pametno izpeljanih potez. To se odraža tudi na tem, da morajo znamke iz izrazitega pull principa preiti v izraziti push princip. Povedano drugače: iz strogo prodajnega v nekoliko bolj branding cikel, kjer pa je, kot vemo, kreativa izjemnega pomena. Toda za splet in druge digitalne kanale je značilno, da jih bolj kot karkoli drugega definirata dva izziva, in sicer izredno kratka pot od brandinga do prodaje ter interaktivnost te poti. V slednjem se tudi ti kanali daleč najbolj razlikujejo od ostalih.

Interaktivnosti ne gre jemati zlahka, zgolj v smislu doseganja dovršene tehnološke arhitekture. Pomembno je, da tako vzpostavljena tehnološka forma na koncu funkcionira in je v osnovnem sozvočju z znamko in njenimi vrednotami. Koncipirano interaktivnost je nujno potrebno brusiti in piliti v tem smislu, sicer padeš v zanko banalnega spletnega servisiranja.

V času, ko sem si kruh služil predvsem kot kreativni direktor, smo pred brainstormingom na tablo zapisali vse posebnosti/omejitve medija, za katerega smo ustvarjali. To je bilo odlično izhodišče za podiranje meja in hkrati prijazen opomnik, kam vse še lahko gremo podirati meje. Ideja, ki je izkoristila čim več lastnosti, ki so samosvoje mediju, je bila praviloma zmagovalna.

Zato se mi zdi ključno, da bodo bodoči pristopi kreativnosti na interaktivnih medijih temeljili predvsem na interaktivnosti 😊 tako v procesu + oglaševanja (interaktivni oglasi) kot seveda na nadaljnji poti do končne prodaje (izjemna uporabniška izkušnja). Pasice so seveda čisto OK in prepričajo marsikoga, a to je tako, kot da bi na televiziji zakupili prostor za telope. Je čisto fajn, a ne moreš ravno reči, da je izkoristek velik.

Ostale kolumne

KOLUMNA: ČAROBNOST SE SKRIVA V DRZNOSTI IN VZTRAJNOSTI

KOLUMNA: ČAROBNOST SE SKRIVA V DRZNOSTI IN VZTRAJNOSTI

Vsak človek ima možnost, da se spremeni, in sicer s pomočjo spremembe lastne perspektive na dogajanje. Predstavljajte si ulico podnevi. Sedaj pa si jo predstavljajte ponoči. Ista ulica je čez dan nestrašljiva, ponoči pa grozljiva in čutimo utripanje srca v grlu. Perspektiva je vse in nanjo lahko vplivamo, potem pa nadaljujmo drzno in vztrajno.

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

V prazničnem času ljudje še bolj na stežaj, kot ponavadi, odpremo svoje denarnice. Zato jih v upanju – da jih bomo odprli pri njih – na stežaj odprejo tudi trgovci. In s čarobnimi zgodbami, ki se človeka dotaknejo, zaigrajo na čustvene note nas kupcev.

KOLUMNA: MOŽGANI IŠČEJO VZORCE, KI JASNO MOTIVIRAJO

KOLUMNA: MOŽGANI IŠČEJO VZORCE, KI JASNO MOTIVIRAJO

Oblikovanje sporočil je v kraljestvu tržnega komuniciranja postalo znanost. Znanost, ki vpliva na oblikovanje in uspeh vseh različic znamk, ki smo si jih domislili. Nevroznanost je na tem področju vstopila v našo glavo in zemljevid naših možganov postaja čedalje bolj razkrit.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja