PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

Slovenija, moja dežela.

Kolumnist:

Aljaz Peklaj

Se še spomnite kampanje Slovenija, moja dežela izpred 41 let? Kampanja, ki je nehote pripomogla tudi k poznejšemu osamosvajanju, hkrati pa ugrizla v kislo jabolko, kako pravzaprav sploh predstaviti deželo, ki ima težave s pomanjkanjem goriva in ostalih dobrin?

Vir: Youtube.

Lahko bi rekli, da je bil to začetek pravega turizma v Sloveniji, hkrati pa je našo državo prvič postavila na svetovni zemljevid turistično zanimivih destinacij.

Lipicanci, gozdovi, soline, potica in vaški običaji. Vse to so bili v tistem času simboli, in še vedno so, ki so unikatni za našo malo deželo, ki ponuja ogromno raznolikosti. Danes pa je turizem ena od glavnih dejavnosti v naši državi, znani tudi po ne samo lepotah narave, ampak tudi po športu, različnih dogodkih, tako poslovnih in zabavnih. In tako danes ne poznamo več samo klasičnega turizma, temveč se je iz njega razvilo več različnih vej, od športnega turizma, pa do kongresnega in kulturnega.

In prav vsi ti simboli, lepote, ki jih povezujemo s turistično destinacijo, so izjemnega pomena. Če je v klasičnih marketinških kampanjah najbolj pomembna grafična podoba, vizualije in slogan, bi lahko rekli, da je v turističnem znamčenju najbolj pomembna zgodba. Pri komunikaciji destinacije komuniciramo doživetje, ki ga lahko obiskovalec pričakuje ob obisku le-te.

Menim, da je ključ za uspešno komunikacijo turistične destinacije dobro poznavanje ciljne skupine in prednosti te destinacije. V primeru Slovenije, bi lahko rekli, da je ena izmed naših prednosti vsekakor pokritost z gozdovi. Koga lahko torej v tem primeru nagovarjamo? Ena ciljna skupina so lahko prebivalci dežel, kjer nimajo toliko gozdov ali pa so temperature skozi celo leto visoke. Ena izmed skupin so lahko tudi prebivalci mest, ki si želijo oddahniti stran od mesta in se povezati z naravo. Spet tretja skupina so tisti, ki niso ljubitelji morja in svoj dopust raje preživljajo v hribih.

Vsaka destinacija ima svoje prednosti in »produkte,« ki jih lahko ponudi specifični ciljni skupini. Slovenija ima tako, kljub majhnemu delu obale, zelo razvit turizem in je v zadnjih letih naredila ogromni napredek, ki je pripomogel tudi k splošnemu razvoju države. Poleg gorskega turizma smo tudi zelo poznani po svoji gastronomiji. Ne samo, da imamo nekaj jedi, ki so unikatne za našo državo, Slovenijo zelo dobro zastopajo tudi uspešni kuharski ustvarjalci, ki jih spoštujejo po celem svetu.

Destinacijo kot tako in doživetja, ki jih lahko ob obisku doživimo, je tako veliko lažje prikazati skozi video vsebino. Tako se je v zadnjih letih kot eden izmed glavnih kanalov za komunikacijo turističnih destinacij pojavil tudi TikTok. Mladi, predvsem predstavniki generacije Z, namreč TikTok uporabljajo kot glavni iskalnik za odkrivanje novih turističnih destinacij. Platforma, ki spodbuja avtentično komunikacijo, omogoča uporabnikom, da predstavijo svojo izkušnjo z destinacijo na svoj način.

Ena izmed destinacij, ki je s pridom uporabila prihod TikToka, je tudi London, ki s kratkimi videoposnetki, krajšimi od minute, prikazuje najrazličnejše atrakcije, dogodke, restavracije, ki jih lahko obiščemo v Londonu. Na ta način prikaže unikatnost destinacije, hkrati pa obiskovalcu sporoča, kaj lahko od nje pričakuje in obenem na hitro že doživi utrip destinacije, kar mu omogoča lažjo odločitev.

Pri marketingu turistične destinacije pa je zelo pomembno tudi, da se navežemo na dogodke, ki se bodo zgodili na določeni destinaciji. Izjemen primer je letošnje Evropsko prvenstvo v nogometu, ki je vsekakor pripomoglo, da se je Nemčija letošnje leto še dvignila na lestvici najbolj priljubljenih turističnih destinacij. Po zadnjih raziskavah naj bi se samo na račun prvenstva turistična blagajna povečala za več kot milijardo evrov.

Že sama UEFA je izjemno pripomogla k predstavitvi in promociji destinacije, potovalne agencije pa so za ljubitelje nogometa pripravile pravo turnejo po kar 10 mestih, kjer se bodo zgodile tekme: Berlin, Cologne, Dortmund, Dusseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Leipzig, Munich in Stuttgart. Obenem pa vsako mesto svojo destinacijo trži še na svoj način.

Kaj lahko torej pričakujemo v prihodnje? Menim, da bodo še večji razcvet doživeli športni, kulturni in gastronomski turizem. Vse bolj bodo popularne butične lokacije, ki ponujajo tisto, kar druge ne in bodo hkrati znale izkoristiti nove kanale in se prilagajati novim generacijam, ki prihajajo in konstantno iščejo nekaj več.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »
Superbrands Slovenija

Kdo so prejemniki nagrad Superbrands Slovenija 2024?

Zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024 je opravil častno in obsežno nalogo, tj. ocenil 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Preberi »
Znanje & Védenje

Weekend Media Festival, Websi 2024 in AI utrinki, Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?

AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.