KOLUMNA: BOŠKO PRAŠTALO. “Zakaj je digitalno znamčenje izjemen izziv in zakaj v prihodnje ne bo za podjetja nič lažje?”

Aktualno, Kolumne

KOLUMNA: BOŠKO PRAŠTALO.
📅 09.03.2023

KOLUMNA: Boško Praštalo, ustanovitelj in lastnik

Zakaj je digitalno znamčenje izjemen izziv in zakaj v prihodnje ne bo za podjetja nič lažje?

Tisti, ki ste stari več kot 40 let, se zagotovo spomnite, kako so bile videti naše stare živilske trgovine, predvsem v smislu širine ponudbe. V Škofji Loki, kjer sem odraščal, smo imeli v naselju eno malo večjo trgovino Živila Škofja Loka in dve izredno majhni lokalni trgovini. Z današnjega zornega kota je bila ponudba skromna, sodobni potrošnik bi bil zagotovo izredno razočaran. Na policah so prevladovali domači proizvajalci, za določene produkte smo hodili po nakupih v Avstrijo in Italijo, sploh po kavo, banane, pralni prašek, mi otroci pa smo komaj čakali na pokalice, čokolade 😊. Takrat pač nisi imel izbire in si se zadovoljil s tem, kar je bilo na voljo, vsi smo se prilagodili ali pa se niti ubadali z idejo, da se je treba kakorkoli prilagajati.

Dejstvo je, da ima danes sodoben potrošnik kar velik izziv, predvsem zato, ker mu je preko digitalnih kanalov dostopen cel svet in nešteto blagovnih znamk. Obenem pa imajo blagovne znamke še večji izziv, kako se pozicionirati v neskončnem digitalnem svetu. Menim, da je danes še toliko bolj pomembno, da so blagovne znamke avtentične, v obeh svetovih; tako v digitalnem kot v offline svetu. Pomembno je tudi, da delujejo izredno transparentno do svojih potrošnikov, da z vsakim korakom pokažejo, da jih spoštujejo. Največja napaka, ki jo lahko blagovna znamka naredi, je, da podcenjuje potrošnika in njegovo moč, ki jo ima v današnjem digitalnem svetu.

Skritega recepta, kako naj se blagovne znamke pozicionirajo v digitalnem svetu, žal ni. So samo usmeritve o želenih načinih nastopa in nagovarjanja: (1) da mora biti blagovna znamka tam, kjer so njeni potrošniki, (2) da govori jezik, ki ga potrošniki razumejo, (3) da se je nenehno pripravljena prilagajati novim trendom, zahtevam potrošnikov. Vse to se kaže v situacijah, ko podjetja, ki upravljajo blagovne znamke, težko delujejo brez zunanjih strokovnjakov in različnih agencij. Od nekdaj je bilo znamčenje umetnost, z digitalnim svetom je postalo znamčenje kompleksna umetnost.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja