KOLUMNA: BOŠKO PRAŠTALO. “Zakaj je digitalno znamčenje izjemen izziv in zakaj v prihodnje ne bo za podjetja nič lažje?”

Aktualno, Kolumne

KOLUMNA: BOŠKO PRAŠTALO.
📅 09.03.2023

KOLUMNA: Boško Praštalo, ustanovitelj in lastnik

Zakaj je digitalno znamčenje izjemen izziv in zakaj v prihodnje ne bo za podjetja nič lažje?

Tisti, ki ste stari več kot 40 let, se zagotovo spomnite, kako so bile videti naše stare živilske trgovine, predvsem v smislu širine ponudbe. V Škofji Loki, kjer sem odraščal, smo imeli v naselju eno malo večjo trgovino Živila Škofja Loka in dve izredno majhni lokalni trgovini. Z današnjega zornega kota je bila ponudba skromna, sodobni potrošnik bi bil zagotovo izredno razočaran. Na policah so prevladovali domači proizvajalci, za določene produkte smo hodili po nakupih v Avstrijo in Italijo, sploh po kavo, banane, pralni prašek, mi otroci pa smo komaj čakali na pokalice, čokolade 😊. Takrat pač nisi imel izbire in si se zadovoljil s tem, kar je bilo na voljo, vsi smo se prilagodili ali pa se niti ubadali z idejo, da se je treba kakorkoli prilagajati.

Dejstvo je, da ima danes sodoben potrošnik kar velik izziv, predvsem zato, ker mu je preko digitalnih kanalov dostopen cel svet in nešteto blagovnih znamk. Obenem pa imajo blagovne znamke še večji izziv, kako se pozicionirati v neskončnem digitalnem svetu. Menim, da je danes še toliko bolj pomembno, da so blagovne znamke avtentične, v obeh svetovih; tako v digitalnem kot v offline svetu. Pomembno je tudi, da delujejo izredno transparentno do svojih potrošnikov, da z vsakim korakom pokažejo, da jih spoštujejo. Največja napaka, ki jo lahko blagovna znamka naredi, je, da podcenjuje potrošnika in njegovo moč, ki jo ima v današnjem digitalnem svetu.

Skritega recepta, kako naj se blagovne znamke pozicionirajo v digitalnem svetu, žal ni. So samo usmeritve o želenih načinih nastopa in nagovarjanja: (1) da mora biti blagovna znamka tam, kjer so njeni potrošniki, (2) da govori jezik, ki ga potrošniki razumejo, (3) da se je nenehno pripravljena prilagajati novim trendom, zahtevam potrošnikov. Vse to se kaže v situacijah, ko podjetja, ki upravljajo blagovne znamke, težko delujejo brez zunanjih strokovnjakov in različnih agencij. Od nekdaj je bilo znamčenje umetnost, z digitalnim svetom je postalo znamčenje kompleksna umetnost.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Slovenija, moja dežela.

KOLUMNA: Slovenija, moja dežela.

Menim, da bodo še večji razcvet doživeli športni, kulturni in gastronomski turizem. Vse bolj bodo popularne butične lokacije, ki ponujajo tisto, kar druge ne in bodo hkrati znale izkoristiti nove kanale in se prilagajati novim generacijam, ki prihajajo in konstantno iščejo nekaj več.

KOLUMNA: Najprej strategija, nato oglasi.

KOLUMNA: Najprej strategija, nato oglasi.

»Kako se lahko neka turistična destinacija odlično prepleta tudi z ostalimi znamkami v lokalnem prostoru? Je to priložnost za gradnjo hkratnega sodelovanja znamk iz različnih panog znotraj istega lokalnega okolja, od koder turistična znamka prihaja, po principu b2b?« Ne zgolj, da je to priložnost, je nuja. In tu je zagotovo ključno tudi strateško komuniciranje, upravljanje odnosov (in interesov) med različnimi deležniki.

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.