PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

KAJ METAVERZUM PRINAŠA ZA ZNAMKO FACEBOOK?

FB_pisarna_1-1280x720

Facebook je v drugi polovici oktobra v vseh sporočilih za javnost odločno predstavil svoje bodoče načrte, tj. izgradnja nove računalniške platforme. Pri nastopu znamke na trgu se je smiselno skoncentrial na dva cilja komunikacije: (1) da je Evropa za Facebook zelo pomembna, (2) odprtost in interoperabilnost nove računalniške platforme.

Vsaka nova začrtana pot je lahko odsev tudi izgradnje boljše podobe za znamko. Facebook se je v preteklih letih, ob vseh kritikah in nenazadnje sodnih razpravah/zaslišanjih, nedvomno znašel pred velikim izzivom, tj. kako ohraniti ugled in zaupanje v očeh splošne javnosti. Premišljeno in strateško se je zato tudi opogumil, da bo novo zgodbo raje zgradil na stari celini, kjer so utemeljene vrednote Evropske unije, kot pošiljal mogoče manj prepričljiva ali učinkovita sporočila iz (zanj zaenkrat še?) udobne nove celine, kjer je nastal in se kmalu kot globalni velikan razširil po svetu. Načrt za odpiranje 10.000 novih visokokvalificiranih delovnih mest v Evropski uniji v naslednjih petih letih skuša ponesti sporočilo, da je »ta naložba glas zaupanja v moč evropske tehnološke industrije in potenciala evropskih tehnoloških talentov«. Na tem mestu se lahko vprašamo, ali lahko načrtna realokacija delovanja prinaša znamki novo priložnost? Čas bo pokazal svoje.

Vsekakor pa se na tem mestu kot razmisleka vreden zdi predvsem ta vidik. Seveda tu ne mislimo tiste klasične logike, ko se neka znamka gradi tako močno in uspešno, da se širi in učinkovito vstopa na ostale trge. Tu osvetljujemo vidik, kako skuša neka usidrana veleorganizacija spremeniti način investicij, nenazadnje tudi zapravljanja lastnega denarja in uporabe virov. Skeptiki in analitiki poslovnih strategij Zuckerbergu predvsem očitajo, da je takšna »prenova« znamke neprepričljiva, saj je pretežno »kozmetična« in predstavlja poskus preusmerjanja pozornosti od negativne podobe, ki si jo je podjetje nakopalo v zadnjih letih. Težko je prepričati s pozitivno podobo kulture podjetja in znamke, medtem ko se soočaš z vrsto negativnih novic in internih dokumentov, ki potrjujejo nasprotno (škandali, sovražni govor na platformah, lažne novice …).

Lahko tako omalovaževana podoba še kaj naredi in reši svoj ugled pred kritičnimi in argumentiranimi napadi? Zuckerberg se je tu odločil za komunikacijo, da z družino aplikacij podjetja (Messenger, Instagram, WhatApp) ostajajo gradniki sedanjosti in prihodnosti s to razliko, da obenem razvojno nadgradijo korporativno strukturo podjetja: odslej bodo najprej metaverse, ne Facebook. Tudi pregled in poročanje o svojih financah bo podredilo dvem različnim segmentom: enemu za obstanek in razvoj družine aplikacij, drugemu pa za razvoj njihovih laboratorijev. Metaverzum naj bi pomagal odpreti dostop do novih ustvarjalnih, družbenih in gospodarskih priložnosti.

Če so in bodo res to vznemirljivi časi za bodočo evropsko tehnologijo, bo to pokazal sam čas. Nekaj je pa skoraj gotovo in o čemer tudi pišemo v četrti številki revije Super Znamka, ki je v nastajanju: kreativnost komunikacije in znamk je na koncu tista, ki bo reflektirala (ali ovrgla) prepričljivost in avtentičnost tako zastavljenih načrtov.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Tema

Domišljija v znamčenju

Samo za naročnike Listanje revije je mogoče le za naročnike na digitalno obliko revije Super Znamka. Že imate račun? Prijavite se. Še niste registrirani uporabnik? Preverite naročnine.

Preberi »
Promo

Ste pripravljeni na krizno komuniciranje?

Ko gre vse narobe, šteje vsaka beseda. Veste, kako bi komunicirali, če bi vašo organizacijo doletela nepričakovana kriza? Imate pripravljen načrt kriznega komuniciranja, ki definira, kako pomiriti javnost, zaščititi ugled podjetja in jasno predstaviti svoja stališča? Če ste na vprašanja odgovorili z »ne«, je delavnica kriznega komuniciranja v izvedbi ekipe

Preberi »
Superbrands Slovenija

Okrogla miza s tremi superbrandi: Leone, Lidl in Pivovarna Laško Union

Konec januarja je v kongresni dvorani v Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekala uradna predstavitev zadnje raziskave Superbrands 2025. Boško Praštalo, lastnik Superbrands Slovenija, je predstavil in postregel s prvimi podatki nove raziskave: katere znamke so na lestvici prvih dvesto znamk, kje je zaznana rastoča konkurenčnost med znamkami, katere

Preberi »
Promo

Peugeot: sinhronija UI, trženja in znamčenja

Slovenski projekt, Virtualni AI-Ambassador za Novi Peugeot 2008, ki sta ga razvila laboratorij Retoba in Peugeot Slovenija, je prejel visoko mednarodno priznanje za pionirsko uporabo umetne inteligence v trženju ter tako dokazal, da znamčenje s premišljenimi praksami izboljšanja uporabniške izkušnje tlakuje pot k boljšim in učinkovitejšim pristopom v trženju. Projekt

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.