INTERVJU – DINO ZUPANČIČ (AGENCIJA 101)

28.01.2022 | Aktualno, Intervjuji

“Znamke imajo lahko krizo avtentičnosti takrat, ko samo sledijo drugim”.

Uvodna misel: Ines Markovčič

Dina sem prvič spoznala vsaj pred desetletjem na Slovenskem oglaševalskem festivalu. Že takrat, ko so si kot agencija utirali svojo pot (leta 2008 je namreč s partnerjem ustanovil Agencijo 101), me je po vtisih prvega klepeta prežel nek neizogibni in intuitivni občutek, da se bo ta agencija še pošteno zavihtela. Gre za esenco tistih misli, idej, ko v spontanem klepetu preprosto začutiš, da je pred teboj sogovornik – vizionar, ki se morda tega še sam tako dobro ne zaveda. Preprosto: to mi je ostalo –še danes se živo spomnim. 

Kmalu sem jih obiskala, ko so v Ljubljani delovali še v manj znanih prostorih Pod hribom. Že ob vstopu v prostor se je po mojih spominih začutila zagnana, vizionarska domačnost ter odprta energija, ki se pretirano dolgo ni izgubljala v sanjarjenju, ampak v konkretni izmenjavi idej, misli, kritik. Izostren fokus z ravno pravšnjo mero idealizacije se je reflektiral skozi dialog. Gotovo se pozna tudi to, da je Dino Zupančič eden redkih slovenskih podjetnikov v oglaševanju in marketingu, ki po osnovni profesiji ne izhaja iz klasičnih družboslovnih ved, ampak ima zaključen strokovni naziv iz elektrotehničnih znanosti. 

Danes je Agencija 101 seveda na drugi lokaciji ter med vodilnimi. V zadnjih letih je bila večkrat nagrajena tako na domačih kot mednarodnih festivalih; sodeluje in skrbi za mnoge ugledne domače in tuje naročnike. Osebno me ne preseneča, da si je Agencija 101 dokaj hitro izborila status ene najhitreje rastočih, prodornih in perspektivnih agencij. So močna, zanesljiva in proaktivna ekipa. Dino Zupančič in Peter Vidmar s svojo vizijo in odločnim pristopom do delovnega okolja nedvomno ohranjata in spodbujata nadaljnje cilje in projekte, ki jih nikoli ne zmanjka. 

Pred iztekajočim se letom sva se pogovarjala o marsičem. O vrednotah, pristopih in vizijah delovanja v svetu znamčenja in oglaševanja, o strokovnosti in njegovem doživljanju slovenskega oglaševalskega, tržnega in marketinškega prostora. In tudi o njegovi novi, dodatni vlogi pri Slovenski oglaševalski zbornici; novembra je bil namreč izvoljen za predsednika Slovenskega združenja oglaševalskih agencij.

Vabljeni k prebiranju intervjuja.

1.  Velikokrat sem hotela vprašati, a potem se izgubimo v drugih izmenjavah misli. Morda je bilo to vprašanje že kdaj javno razgrnjeno, a nisem povsem prepričana. Torej, od kod ideja za izvirno ime Agencija 101? 

101 je nekaj, kar je zelo hitro prerastlo v ime agencije. 101 v angleščini predstavlja začetek nečesa oz. osnove (“101 of mathematics”); poleg tega smo želeli že z imenom povedati, da govorimo digitalni jezik, zato 0 in 1. Kasneje smo nadgradili zgodbo v 101 %. Vsak dan prispevamo tisti en odstotek več, ki na koncu predstavlja razliko.

4.  Kako ocenjuješ kondicijo slovenskega oglaševanja v zadnjih dveh letih? Sprašujem v luči (post)covid situacije in tudi sicer: v kakšni coni sobivanja smo po tvojih vtisih trenutno? Je pandemija branžo prevetrila, obogatila, osiromašila, malo vsega skupaj?

Po moje je oglaševanje v dobri kondiciji. Seveda je to branža, ki je na nek način v teh letih že odrasla in posledično je za nekatere manj atraktivna. Sam se s takšnim pogledom ne strinjam, saj je vedno prostor za napredek. Medijska krajina se vsako leto bolj spreminja z digitalnimi mediji in digitalno televizijo. Covid-19 se je zelo dotaknil oglaševanja in komunikacij. Tako so odpadle bolj ali manj vse aktivnosti 1 na 1; bistveno se je okrepil digital. Videti je, da ne bo kaj hitro dosti drugače in bomo še kakšno leto delovali v takih razmerah. Zame najbolj negativna izkušnja je delo od doma, saj sem navajen delovati v timih, kjer je veliko dinamike. Toda res je, da smo s komuniciranjem preko ekrana veliko bolj kompetentni pri delu z naročniki iz tujine.

Več v reviji Super Znamka No. 4

Na svoj izvod se lahko naročite na: https://superznamka.si/naroci-se.

Samo za naročnike

Že imate račun? Prijavite se.

Ostali intervjuji

KAJ PRAVIJO: ŠPELA ŽITKO, direktorica marketinga Pivka perutninarstvo & Delamaris, LAURA SABLJAKOVIĆ, vodja znamke Delamaris, MATEJA GRLJ PRIMC, vodja znamke Pivka perutninarstvo

KAJ PRAVIJO: ŠPELA ŽITKO, direktorica marketinga Pivka perutninarstvo & Delamaris, LAURA SABLJAKOVIĆ, vodja znamke Delamaris, MATEJA GRLJ PRIMC, vodja znamke Pivka perutninarstvo

Blagovni znamki Pivka in Delamaris rasteta pod skupno streho. Sta slovenski in že dolgo uveljavljeni blagovni znamki, poznani v več kot 30 državah sveta, pa vendar terjata zelo različen pristop na trgu.

O marketinških sinergijah smo se pogovarjali z direktorico marketinga Pivka – Delamaris, Špelo Žitko. Svoje dnevne izzive v svetu upravljanja posamezne znamke sta vsebinsko zaokrožili tudi Laura Sabljaković, vodja znamke Delamaris, in Mateja Grlj Primc, vodja znamke Pivka.

read more
KAJ PRAVI: GREGOR ZALOKAR, TrickyDisco! PiArt, CEO

KAJ PRAVI: GREGOR ZALOKAR, TrickyDisco! PiArt, CEO

Skozi novinarsko pisanje o glasbi že v mladih letih (Dee Jay Time, Radio Salomon, revija Stop … kasneje so prišli drugi, ne samo slovenski, ampak tudi tuji mediji) je postopno pričel spoznavati medije, ki jih danes zelo dobro pozna. In ločuje. Doštudiral je pravo, se vestno zaposlil na minIstrstvu za gospodarstvo, a ob 30. rojstnem dnevu obesil službo na klin, dal odpoved in se odločil, da bo raje sledil lastnemu razmišljanju, izven pričakovanih okvirjev, predvsem pa tistemu, kar si res želi početi. Samo razmišljanje izven okvirjev…

read more
MESSVJU: ROBERT KLADNIK, TikToker

MESSVJU: ROBERT KLADNIK, TikToker

Komedijant, tiktoter, ustvarjalec dobrih zgodb, igralec, ki pritegne. Nima se toliko za vplivneža kot
ustvarjalca vsebin. Dobrih vsebin. Rad ustvarja vsebine. Navdih zadnje črpa kjerkoli, kadarkoli, v življenju
pač.

read more

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja