INES MARKOVČIČ, UREDNICA REVIJE SUPER ZNAMKA, O KROŽNOSTI ZNAMK

Aktualno, Kolumne

Oblike kolektivnega zorenja so tiste, ki reflektirajo obnašanje pripadnikov znamke.
Ines
📅 26.11.2021

Pomen znamk za krožno gospodarstvo se že vsaj desetletje postavlja ob bok tradicionalni linearni ekonomiji obsega, v ospredju katere je model proizvedi, konzumiraj, zavrži. In tako ponovno in spet. Okoljska in družbena odgovornost sta danes piedestala krožnega gospodarstva in za same znamke ter procese znamčenja je nadvse pomembno, da reflektirajo prav te imperative. Čeprav krožno gospodarstvo odpira mnoge izzive za že ustaljene modele poslovanja, obenem tudi pušča prosto pot priložnostim in morda tudi pionirskim vložkom, ki na koncu celo premagajo vedno višje stroške in obsege produkcije.

Znamčenje za sedanjost in prihodnost je v idiosinkratičnih elementih slehernika. Če se referiram na Margaret Mead, splošne in posamične oblike človeškega zorenja se znotraj skupne družbene tradicije povezujejo tako, da se določena pravila odražajo v obnašanju vseh pripadnikov te kulture, kar lahko označimo kot kulturno pravi karakter. Šele preko kulturnih vzorcev postanemo »kulturna bitja bitja določene kulture«. V tem je tudi ves čar sodobnih in bodočih dobrih zgodb znamk: ko uporabniki znamk postanejo uporabniki določene znamke. Oblike kolektivnega, potrošniškega oz. uporabniškega zorenja pa so tiste, ki reflektirajo obnašanje vseh pripadnikov posamezne znamke. Ideologija in kultura sta tako močno vpeti v znamkin karakter.

Tako vzpostavljena obnašanja se skozi čas in razvoj spreminjajo. Nasploh je danes »poziv za oblikovanje nove družbe«, če si izposodim izraz pri Frommu, v vzbujanju novih potreb kot posledica stanja nemirnosti, napetosti, vznemirjenosti in občutkov ogroženosti (zeleni planet). Ravno te tenzije prispevajo k razvoju teženj po stabilizaciji in krepitvi karakterjev tistih znamk, ki se aktivno prilagajajo spremembam okolja, družbe in tehnologije.

Vabljeni k razmislekom o krožnem gospodarstvu in krožnosti znamk z osrednjimi prispevki v tretji številki revije Super Znamka: Krožnost znamk.

Ostale kolumne

RADOVEDNOST, GONILO RAZVOJA

RADOVEDNOST, GONILO RAZVOJA

✍🏻 Darja Brečko Poženel

Radovednost je hecna stvar; včasih je na povsem napačnem mestu, v slabšalnem smislu tudi lastnost paparacev in opravljivcev, v drugi situaciji …

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Znamke so kot pletenje … sliši se preprosto, kot pri učenju prvih korakov. Potrebujemo le prejo/volno in par pletilk. A potem spoznavamo, da so na voljo različne preje (ki se razlikujejo po sestavi, barvah, debelini), tehnike vzorcev (konveksna elastika, enostavna guma, ozki robi, strokes, tehnične luknje, školjke …), nenazadnje, vse je tudi odvisno od vrste pletilk, ki so različnih oblik, dolžin, vrst materialov, iz katerih so narejene.

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

✍🏻 Nataša Mohorč Kejžar

Z razvojem krize je potrošnik spremenil svoje vedenje. Za dober in stabilen odnos s potrošnikom so za podjetja ključni trije koraki. Iskanje načinov, kako se v teh spreminjajočih časih približati svojim potrošnikom, je pomembnejše kot kdaj koli prej. Blagovna znamka mora tako postati še trdnejši partner potrošniku, saj bo le tako lahko izpolnila njegove potrebe in ohranila močan odnos.

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

✍🏻 Zoran Savin

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja