INES MARKOVČIČ, UREDNICA REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Kolumne

A vendarle je celotni čar v tako prepoznanem okolju prepoznavanje znamkine esence, ki vzpostavlja tisto romantično idejo z edinstvenim poslanstvom, ki mu nasedemo in mu radi sledimo.
Ines Markovčič
📅 04.07.2021

O osebnosti znamk in osebnosti v znamčenju (v strokovnih krogih jo običajno razčlenjujemo v pomenih angleških inačic: brand personality, personal branding, personality of a brand …) je že bilo mnogo izrečenega, zapisanega. Je živ koncept, ki diha, se razvija in ostaja ves čas. Težko ga zvrnemo na univerzalno definicijo. Podobno je s klasičnimi predstavami o nacionalnem karakterju, ki se na eni strani opirajo na preverjene koncepte v kontekstu družbe, kulture, narodov. Na drugi strani se ponujajo tudi tiste marginalizirane predstave, ki ga proučujejo v kontekstu psihoanalitične teorije in libidanalne ekonomije. Popularizirane predstave in opisi o osebnosti znamk odpirajo marsikatere dileme; v tej številki se tako izdatno posvečamo prizmi tega koncepta.

To, kar se danes v kontekstu obče sprejetih in populariziranih predstav opredeljuje kot znamkina osebnost, dosega učinek ali kaže na posebne, značilne oblike neke delujoče znamke v marketinškem in potrošniškem okolju. A vendarle je celotni čar pri odkrivanju polj v tako prepoznanem okolju prepoznavanje znamkine esence in njenih odtenkov z vsemi čutili, zaradi katerih znamka (za)blesti in kraljuje daljše ali trajnejše časovno obdobje. Znamkino bistvo ali znamkina esenca šele vzpostavlja tisto romantično pravljico z edinstveno nalogo in poslanstvom, ki mu nasedemo in radi sledimo. Saj vemo, da potrošnik ostaja in sledi tistim praksam, ki uresničujejo njegovo bistvo; hkrati se ob tem sprošča neka kolektivna esenca pri uresničevanju tega bistva.

Osebnost znamk ostaja kontinuirano spreminjajoč koncept tako v argumentaciji kot v konsenzu, ki temelji na vsakdanjem življenju znamkinega bivanja in delovanja. Pri teh razmislekih in iskanju produktivnih poti smo zato lahko še drznejši in manj empirični: znamkin jaz vs. znamkin drugi. Šele v luči ideoloških polarizacij se lahko udejanjajo reprezentacije in reprodukcije znamkinega ideološkega bistva na kolektivni ravni, h kateremu ustvarjalci znamk stremijo.

Vabljeni k vsakodnevnemu odkrivanju znamkinega jaza kot osebnosti in prebiranju te številke, h kateri smo povabili nekaj prodornih in razmišljujočih peres.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja