PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

INES MARKOVČIČ, UREDNICA REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Ines Markovčič

O osebnosti znamk in osebnosti v znamčenju (v strokovnih krogih jo običajno razčlenjujemo v pomenih angleških inačic: brand personality, personal branding, personality of a brand …) je že bilo mnogo izrečenega, zapisanega. Je živ koncept, ki diha, se razvija in ostaja ves čas. Težko ga zvrnemo na univerzalno definicijo. Podobno je s klasičnimi predstavami o nacionalnem karakterju, ki se na eni strani opirajo na preverjene koncepte v kontekstu družbe, kulture, narodov. Na drugi strani se ponujajo tudi tiste marginalizirane predstave, ki ga proučujejo v kontekstu psihoanalitične teorije in libidanalne ekonomije. Popularizirane predstave in opisi o osebnosti znamk odpirajo marsikatere dileme; v tej številki se tako izdatno posvečamo prizmi tega koncepta.

To, kar se danes v kontekstu obče sprejetih in populariziranih predstav opredeljuje kot znamkina osebnost, dosega učinek ali kaže na posebne, značilne oblike neke delujoče znamke v marketinškem in potrošniškem okolju. A vendarle je celotni čar pri odkrivanju polj v tako prepoznanem okolju prepoznavanje znamkine esence in njenih odtenkov z vsemi čutili, zaradi katerih znamka (za)blesti in kraljuje daljše ali trajnejše časovno obdobje. Znamkino bistvo ali znamkina esenca šele vzpostavlja tisto romantično pravljico z edinstveno nalogo in poslanstvom, ki mu nasedemo in radi sledimo. Saj vemo, da potrošnik ostaja in sledi tistim praksam, ki uresničujejo njegovo bistvo; hkrati se ob tem sprošča neka kolektivna esenca pri uresničevanju tega bistva.

Osebnost znamk ostaja kontinuirano spreminjajoč koncept tako v argumentaciji kot v konsenzu, ki temelji na vsakdanjem življenju znamkinega bivanja in delovanja. Pri teh razmislekih in iskanju produktivnih poti smo zato lahko še drznejši in manj empirični: znamkin jaz vs. znamkin drugi. Šele v luči ideoloških polarizacij se lahko udejanjajo reprezentacije in reprodukcije znamkinega ideološkega bistva na kolektivni ravni, h kateremu ustvarjalci znamk stremijo.

Vabljeni k vsakodnevnemu odkrivanju znamkinega jaza kot osebnosti in prebiranju te številke, h kateri smo povabili nekaj prodornih in razmišljujočih peres.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »
Superbrands Slovenija

Kdo so prejemniki nagrad Superbrands Slovenija 2024?

Zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024 je opravil častno in obsežno nalogo, tj. ocenil 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Preberi »
Znanje & Védenje

Weekend Media Festival, Websi 2024 in AI utrinki, Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?

AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.