DAJTE JIM KATEDRALO

Aktualno, Kolumne

KOLUMNA: Alenka Vidic, Praprotnik, direktorica komunikacijske skupine »o28« in strateška komunikatorka
📅 04.03.2022

Kdo je direktor podjetja? V okviru odnosa do podjetja je to oseba, ki je največji oboževalec znamke, ljubi njeno zgodovino in je odličen pripovedovalec zgodb. Razume tudi, da z gradnjo ugleda znamke zmanjša komercialni rizik, pomaga podjetju v času krize in poišče skupni namen, ki povezuje vse deležnike podjetja. In tu je nujno dodati še ključni opomnik: seveda to vse drži, če je ta direktor tudi pravi voditelj in ne samo nekdo, ki ukazuje, ker ima funkcijo. Če se torej trudimo za vpeljavo trajnostnih projektov, za vedenje, ki deluje z roko v roki z etiko in integriteto, če želimo spremeniti svet okoli naše organizacije, se moramo voditelji ne samo podjetja, ampak posameznih oddelkov, najprej soočiti z dejstvom, da soustvarjamo kulturo. Ne, to ni dober izraz … Odgovornost se začne pri nas.

Kot vrsta nismo najmočnejša žival, daleč od tega. Najmočnejši smo zato, ker smo od nekdaj znali oblikovati kulturo. V tem kontekstu je kultura skupina ljudi, ki se združijo okoli podobnih vrednot in verovanj. Ko si delimo vrednote in verovanja, se oblikuje zaupanje. Zaupanje, da gremo lahko na lov in bo skupnost poskrbela za naš dom in družino. In če se prestavimo tisočletja naprej: kaj pa je podjetje drugega kot kultura? In pri oblikovanju kulture so voditelji ključni, saj zaposlene privlačijo voditelji in organizacije, ki znajo jasno, odločno in srčno povedati, v kaj verjamejo. Njihova sposobnost, da nam dajo občutek pripadnosti, da se počutimo posebne, da smo varni in nikoli sami, je tudi tisti del, ki nas inspirira. Temu sledi zaupanje, ki pa nam omogoča, da se naslonimo na druge ljudi in se odločamo o vrsti pomembnih stvari. Fascinantni so na primer primeri, kot je ta: ko so starše vprašali, za katero varuško bi se odločili – tisto, ki jo poznajo že vrsto let, a ima manj izkušenj, ali tisto, ki je ne poznajo, ima pa ogromno izkušenj – bi se v veliki večini primerov odločili za prvo.

“Delo voditelja ni, da pride do odličnih idej. Naloga voditelja je, da kreira okolje, kjer se odlične ideje rojevajo…”

Seveda pa vzpostavitev zaupanja ni določena s hierarhično pozicijo, ki jo imamo v podjetju. Vodenje ni natančna znanost in seveda ni samo umetnost; gre namreč predvsem za odnos. Bodimo malce poetični in si vodenje predstavljajmo kot divjo rožo, ki lahko zraste v najbolj neverjetnih pogojih – tako kot voditeljstvo in voditelj. V vsakem primeru je glava podjetja ključna oseba, ki da ljudem v organizaciji razlog, da naredijo veliko več za podjetje. Delo voditelja ni, da pride do odličnih idej. Naloga voditelja je, da kreira okolje, kjer se odlične ideje rojevajo in jih lahko podjetje udejanji ali pa se odloči, da še niso pripravljeni. Steve Jobs si osebno ni izmislil Ipada ali Ipoda ipd. Drugi so si ju. A Jobs jim je dal višje cilje: »Poiščite obstoječe dejavnosti, ki so zamrznjene v statusu quo, kjer podjetja hočejo varovati obstoječe poslovne modele, in jih izzovite.« Zato je bil Apple ustvarjen.

Kultura v podjetju torej obstaja, pa če se z njo ukvarjamo ali pa ne. Deluje in vpliva na doseganje ciljev. Tako kot je že pred leti rekel Peter Drucker: »Kultura poje strategijo za zajtrk.« Zato se že desetletja različne stroke ukvarjamo s kulturo v podjetjih, pripadnostjo, komunikacijo, kjer je vse prepleteno. Motiviranim ljudem moraš dati nekaj, v kar lahko verjamejo, nekaj več kot delo. In sedaj smo pri zelo pomembnem segmentu. Motivaciji. Ja, drži, ljudje morajo najti notranjo motivacijo. A kako lahko vodja ali obraz podjetja pomaga pri tem? Tako, da jim damo katedralo. Predstavljajte si, da pridete do gradbišča in naletite na zidarje, ki postavljajo katedralo. Stopite do prvega in ga vprašate, kaj počne. Njegov odgovor je točen: »Delam zid; delo je monotono; delam ga že, odkar pomnim; zidaki so težki; boli me hrbet, ampak je služba in plačam račune.« Stopite k naslednjemu, ki vam na isto vprašanje odgovori: »Obožujem svoje delo. Gradim katedralo. Seveda delam tale zid že, odkar pomnim; včasih je delo monotono; zidaki so težki; boli me hrbet; ne vem, ali bo projekt končan za časa mojega življenja, ampak gradim pa katedralo.« Oba zidarja delata isto. A drugi ima občutek namena in pripadnosti. To sliko, zgodbo, višji namen pa lahko damo samo vodje.

Ostale kolumne

KOLUMNA: INES MARKOVČIČ. ARHITEKTURA V ZNAMČENJU.

KOLUMNA: INES MARKOVČIČ. ARHITEKTURA V ZNAMČENJU.

Ideologija, poslanstvo, vizija znamke … vse to se izraža skozi diskurz ubesedenega, vizualiziranega, ozvočenega, animiranega. Sleherna takšna reprezentacija odseva družbeno-kulturni imperativ znamke. Ne gre le za reprezentacijo znamkine sporočilnosti, ampak je najprej znamkina sporočilnost tudi posledica njene arhitekture in organigrama znotraj podjetja. Znamkin jezik je del družbe, organizacije, podjetja, v okviru katerega deluje, in ne nekaj družbeno, kulturno ali poslovno ločenega.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

Pod besedno zvezo arhitektura znamke si predstavljam izredno široko področje, ki seveda vključuje pester nabor dejavnikov: od dolgoročne vizije znamke, strateškega pozicioniranja glede na potrošnike, ekipe, ki diha z znamko, do znanja in denarja, ki so na voljo pri ustvarjanju določene znamke. Predvsem je to dolgoročen proces, hkrati pa ne smemo pozabiti, da zaradi nešteto dejavnikov večina znamk potrebuje unikatni prostor, unikatno arhitekturo. Žal velikokrat pri arhitekturi znamk pozabimo na te dejavnike in na dejstvo, da ustvarjanje potrebuje svoj čas, tako pri ustvarjalcih kot potrošnikih. V tem svetu se instantne rešitve pač ne obnesejo.  

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

Brez česa ne gre…
Glede na to, da je digitalnih orodij za ustvarjanje digitalne znamke res veliko, se najprej ustavimo pri osnovah. Težko je reči, kaj vse zares potrebujete za digitalno znamčenje, je pa jasno, brez česa ne morete. Interaktivnosti! Graditi znamko na interaktivnem mediju brez interaktivnosti je, kot da bi na radiu predvajali TV oglase. Nekaj je, a ni prav učinkovito.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

Ste pomislili, da so vaši zaposleni najpomembnejši del  vašega digitalnega znamčenja? Samo pomislite, koliko elektronskih sporočil gre na dnevni bazi iz vaše hiše in koliko ljudi bere vaše podpise ali pa njihove vsebine na LinkedInu.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

Zakaj ne krilatica digitalno znamčenje? Ker je cilj znamčenja vedno približati znamko ljudem, ki smo analogna bitja. Tako pri znamčenju ne sme iti za približanje znamke novim okoljem, temveč načinom, kako človek ta nova okolja uporablja.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

Kje smo prisotni, zakaj smo prisotni, kako smo prisotni, od kdaj smo prisotni z znamko v digitalnem svetu, in še kaj v tej smeri, so pomembna vprašanja. Seveda se izhodiščno vprašanje nanaša na kanale družbenih medijev, ki jih v svojem zasebnem ali poslovnem življenju uporabljamo kot spremljevalci ali ustvarjalci.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja