📅 10.11.2022

Mali podatki za velike zgodbe.

BRANJE: SMALL DATA

Avtor knjige: Martin Lindstrom

Izdal in založil: Medijski partner, 2016

Mali podatki za velike zgodbe

Knjigo sem prejela v dar od cenjene ženske, s častitljivo in dolgoletno kilometrino v poklicnem ustvarjanju. Nadvse sem ji hvaležna še danes, saj je kot enciklopedija zglednih primerov iz sveta znamčenja, ki potrjujejo, da upanje vselej je in obstaja. 

“Drobne sledi, ki odkrivajo velike trende”, je pomenljiv naslov tega dela; skozi posamezna poglavlja te popelje prav skozi to izkušnjo sledi. V pričujoči številki revije Super Znamka smo v osrednjem delu soočili koncepta maksimalizem znamk in minimalizem znamk ter iskali možne variacije po poteh obeh imperativov. Kvalitativno raziskovanje, opazovanje potrošnikov je nedvomno zahtevna, obsežna in trajajoča praksa v celotnem procesu raziskovanju, proučevanja, analiziranja, interpretiranja. Nemalokrat se zgodi, da se še tako skrbno pridobljene podatke zvrne v bolj lične grafe, besede pa zvrne v veliko manj duhamorne grafe, vizualije, infografike. To je navsezadnje tako zelo dobrodošlo in “in”. Pripravljene so kot zvarki postov, po katerih se tako z lahkoto spuščaš in drsaš. Kot drsamo po ekranih na naših pametnih telefonih.

Kar skušam na tem mestu osvetliti in naglasiti, pa je ravno pomen prakse branja. In prevajanja. Pa spet branja. In prevajanja. Ter vnovičnega branja. In vnovičnega prevajanja. S kritično analizo diskurza, o kateri sem že mnogokrat pisala, smo lahko bolj učinkoviti pri odstiranju in realizaciji idej. Če ne, ostanemo ujeti v kletki mnogoterih podatkov, ki povedo marsikaj in obenem nič. Podatke je treba znati brati. Tudi kvalitativne. Je vseobsegajoč proces, ki zajema tudi posluh za psiholingvistiko.

Knjiga oz. hvalnica Small Data ponudi prav to dimenzijo, povabilo h kritični refleksiji in prevajanju, ki ga ne gre nikoli zanemariti. 

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja