📅 27.09.2024

Iz domače knjižnice Ines Markovčič

Pri snovanju te rubrike sem prvotno razmišljala, kako bom predstavljala aktualne nove prebrane knjige iz marketinga, znamčenja. Pa sem se pri premisleku in zlaganju moje knjižne police nazadnje ustavila, in me je prešinila druga ideja. Mnogokrat se ljudem zgodi, da izide neka knjiga, vsi jo berejo/mo, se o njej pogovarjamo, je trenutni boom ali hit ali must-read, potem pa jo odložimo, in najbrž se tri četrtine ljudi redko zateče nazaj k prebiranju. Že v najstniških letih sem rada hrčkala stvari, ki so se me dotaknile. Sploh prebrane: najljubši strip, roman, pa članki iz Sobotne priloge … To sicer vse ostaja v mojem domačem kraju na nekih kupih, a vendar, ko sem se preselila, sem si hitro spet ustvarila svojo knjižnico. Menim, da že ostali mediji dovolj vestno uresničujejo plemenito vlogo pri recenziranju novih, aktualnih knjig, in ker vsa leta poklicno zorim v ugledni medijski hiši, kjer se določene stvari shranjujejo, podčrtujejo za kdaj drugič, ker vse je pomembno … (celo svojo »službeno knjižnico« imamo) sem se odločila, da to svojo privatno in poklicno prakso nadaljujem na straneh te rubrike. Iz svoje knjižne police bom vsakič potegnila meni ljubo čtivo, ne glede na čas ali (življenjsko) obdobje, v katerem sem ga bolj požirala, žvečila, se vračala, podčrtovala … Izluščila bom en izsek in ga osvetlila v luči filozofije zgodbarjenja in potrošništva. In ne, vse predstavljene knjige se ne bodo nujno vsebinsko in žanrsko nanašale na teorijo marketinga in znamčenja, to pa zato, ker želim odpirati polja interdisciplinarskih premislekov.

Vir: Unsplash.com

Irena Svetek

BELI VOLK

Izdala: Beletrina, 2022

Avtorica razmišljanja: Ines Markovčič

Psihološka kriminalka Beli volk je napeta, razburljiva, nepredvidljiva, polna bolečih preobratov in vsekakor priporočam v poletno branje tistim, ki radi presegajo klasične, lahkotne žepnice ter jim je žanr razgibanih kriminalk, detektivk, psihoanalitičnih in forenzičnih razčlemb bolj blizu.

Vir: www.mklj.si.

Kar Belega volka ustvarja še posebej svojstvenega, je njegova zaslomba na vznemirljivo slovansko mitologijo. Izkazuje, kako se avtentične zgodbe spretno črpajo v slikoviti zgodovini prednikov ter njihovih ritualov, obredov, verovanj. Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

Mitologija kot polje diferenciacije v množici zgodbarjenj

Ko govorimo in premišljujemo o dobrih zgodbah v svetu znamčenja, vsakič znova ponavljamo (in ponovimo vnovič): dobre zgodbe najprej. Vsak kraj, vsako območje, vsaka država, vsak travnik, polje, reka … ima za seboj preteklo in polpreteklo dediščino mitološih, arhetipskih, iniciacijskih kultov. Vse to so zgodbe oz. dobra izhodišča za nadaljnje luščenje in brušenje, nadgrajevanje v nove diskurze premisleka.

Ko pišemo o znamčenju v turizmu, velja izpostaviti, da takšne zgodbe so in bodo v prihodnosti toliko bolj potencialno polje deferenciacije v množici turističnih zgodbarjenj. Če izpustim vsebino knjige Beli volk in se osredotočam na same fascinantne deskripcije in veličastne interpretacije doživljajoče pokrajine, se samo še bolj potrjuje in utrjuje sloves kočevskega pragozda ter odpira radovednost po odkrivanju najbolj skritih čudes in zakotnih kotičkov Bele krajine, Dolenjske, Ljubljane …

Refleksija preteklih identitet je hrana modernih identitet

Refleksija preteklih identitet v avtentičnih zgodbah je in ostaja zanesljivo polje povezovanja obiskovalcev, bralcev, uporabnikov, popotnikov. Le-tako se lahko tudi nahranijo duše modernih identitet, lačne reinvencije, samouresničitve in samoaktualizacije skozi radovedna odkrivanja lepot narave, krajev, mest, ki pričajo svoje zgodbe, puščajo odtise preteklih in sedanjih generacij. Povezovanje z lokalnimi skupnostmi, lokalnimi zgodbami na način, ki osvetljuje posamezni kraj ali destinacijo v najbolj surovem, avtohtonem smislu, je v sodobnem, globaliziranem svetu tisti imperativ, ki dviguje zanimanje in radovednost še tako izbirčnih popotnikov.

Ostali prispevki

UVODNA UREDNIŠKA MISEL: TURISTIČNO V ZNAMČENJU

UVODNA UREDNIŠKA MISEL: TURISTIČNO V ZNAMČENJU

Moč uspešnega znamčenja v turizmu že lep čas ni več zgolj stremljenje za zadovoljnimi obiskovalci. Vse več je iskanja nečesa tistega posebnega, drugačnega, kar posamezno zgodbo bistveno ločuje, diferencira od ostalih.

MESSVJU: Tanya Smiles

MESSVJU: Tanya Smiles

Tanya Smiles. Testira in ocenjuje hrano & pijačo. Ustvarja tedenske vloge iz vsakdanjega življenja in vloge z izletov in potovanj. Še posebej so ji ljubi muzeji in galerije. Uživa v dobri kavi, še boljši hrani, rada bere in se druži.

OSREDNJA TEMA: TURISTIČNO V ZNAMČENJU

V turistični panogi ne gre za lovljenje in akcijske nakupe. Odvisno tudi od ciljne skupine. A v vsakem primeru velja neobhodno sledeče: obiskovalci, turisti, popotniki iščejo predvsem prostore in izkušnje za svoj odklop, pobeg, preobrazbo, regeneracijo, samo-evalvacijo, bogatenje in širjenje obzorij, večne in vseživljenjske spomine ter nepozabna doživetja. Zgodbe, dobre zgodbe so tu ključnega pomena.

KAJ PRAVITA: Marko Cerovšek, vodja upravljanja blagovne znamke Barcaffè, senior in Jelena Milinkovič, vodja marketinga za razvoj kategorije in blagovne znamke Barcaffè

KAJ PRAVITA: Marko Cerovšek, vodja upravljanja blagovne znamke Barcaffè, senior in Jelena Milinkovič, vodja marketinga za razvoj kategorije in blagovne znamke Barcaffè

Izkušena dolgoletna brand managerja mogočne znamke za kavo sta delila ključne zapovedi dobrodošlega delovanja v panogi.

Rada ustvarjata v delovnem okolju, v katerem uporabniki sodelujejo, aktivno komunicirajo, zaradi česar se počutita nadvse hvaležna, saj tako vzpostavljeno ozračje ne le bogati delo, ampak tudi bogati samega posameznika. Vsak dan je priložnost za rast, četudi to pomeni premagovanje težkih ovir. Izpostavljata pomen odnosov v kolektivu zelo različnih strok kot zelo ključnih, ki jih ne gre zanemarjati.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.