Boško Praštalo, ustanovitelj in lastnik licence Superbrands Slovenija, o krožnosti znamk

Aktualno, Kolumne

Dvomim, da bo možno preživeti brez transparentnosti.
krožnost znamk, uvodnik Boško Praštalo
📅 23.11.2021

Ati, a je ta hrana zdrava? Vprašanje, ki ga na dnevni bazi dobim s strani več kot očitno ozaveščene 6-letne Zale in 9-letnega Vida. Pred več kot 30 leti, ko sem bil teh let, se ne spomnim, da smo se o tem pogovarjali. Izredno malo se je o tem govorilo v medijih, kaj šele, da bi same blagovne znamke to sporočale skozi svoje zgodbe, svoje končne izdelke. Zakaj so taka vprašanja vedno bolj pomembna za blagovne znamke? Danes se skupaj z ženo Mirjano odločava, kaj bo v hladilniku, kako bomo doma živeli. V kratkem času bosta Zala in Vid imela svoj hladilnik, svojo družino, svoja pravila. Velika verjetnost je, da bosta čez čas še bolj ozaveščena in da bosta kar zahtevna, s katerimi blagovnimi znamkami se bosta poistovetila. Verjamem, da bo čez 10 let standard, da so blagovne znamke ekološke, trajnostno naravnane, da skrbijo za učinkovito rabo virov ali pa za zmanjševanje odpadkov. Prišli bomo do točke, da nekaj, kar je danes zanimivo, trendovsko postane standard. Dejstvo je, da so generacije, ki prihajajo za nami, drugačne, bolj ozaveščene, da se danes veliko več govori o pomenu čuvanja narave, zdravega načina življenja in da tega nihče ne more ustaviti. Vprašanje je samo, ali se bodo blagovne znamke prilagodile ali ne. Bodo na trgu prisotne še nadaljnjih 30 let ali ne?

V poslu se že nakazuje trend, da ni več najbolj pomembno, koliko bomo zaslužili, ampak se obenem postavlja vprašanje, kakšen vpliv bomo imeli na širšo okolico. Počasi se končujejo časi, ko je bilo vse dovoljeno, ko so se podjetja obnašala, kot da so v vojni, ker je edini cilj dobiček. Sodobne močne blagovne skrbijo:

  • Za svoje sodelavce, da imajo urejeno delovno okolje in kakovostno življenje izven podjetja.
  • Za naravo, ker se zavedajo, da brez narave ni nas in ker je vedno manjša toleranca potrošnika do uničevanja matere narave.
  • Za postavitev novih vrednot, ki imajo izjemen vpliv na celotno družbo.

Čar celotne zgodbe je v tem, da vse to sodoben potrošnik vidi in je pripravljen plačati višjo ceno. Prihajajo časi, ko se bodo blagovne znamke morale vprašati, kako želijo graditi odnos s svojimi potrošniki, sodelavci in poslovnimi parterji. Dvomim, da bo možno preživeti brez transparentnosti, brez, da postanemo krožni v smislu etičnosti, trajnosti, skrbi za ekologijo in obnovljivost virov.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Nevroznanost: sveti gral in dileme

KOLUMNA: Nevroznanost: sveti gral in dileme

Si predstavljate, da možgane razumemo do te mere, da bi svoje potrošnike in druge deležnike lahko prepričali, da se odločijo za nakup našega izdelka, podprejo našo idejo? O, ja, si, vem, da si in verjamem, da se je na obraz prikradel nasmešek.

KOLUMNA: Kje se ustaviti? Ali pričeti? Nevroznamčenje, odgovornost. V tem sosledju najprej.

KOLUMNA: Kje se ustaviti? Ali pričeti? Nevroznamčenje, odgovornost. V tem sosledju najprej.

Podjetja želijo čim več prodati, posledično seveda temu sledi oglaševanje, odnosi z javnostmi, strateško komuniciranje … Iščemo načine, da izdelke in storitve, ki jih predstavljamo, prikažemo v najboljši možni luči. Iščemo načine, da bi bolje razumeli potrošnika, seveda z namenom, da bo v množici vsega, kar je na voljo na trgovskih policah, izbral prav našega oz. naročnikovega. Iščemo načine, da bi, z namenom večanja dobička, ugotovili, na kakšen način in kje nagovoriti določeno tarčno skupino. Kje je meja dopustnosti in legitimnosti?

KOLUMNA: Umetna inteligenca – sovražnik ali zaveznik?

KOLUMNA: Umetna inteligenca – sovražnik ali zaveznik?

Danes imamo tako na voljo verjetno že na tisoče orodij, ki podpirajo umetno inteligenco in nam olajšajo delo. Seveda smo bili marketingaši tisti prvi, ki smo ta orodja posvojili in si z njimi pomagali pri ustvarjanju raznih scenarijev za snemanja, besedil za družbena omrežja, oblikovanju prvih idej za kreativne kampanje in celo za oblikovanje prezentacij. Z zagotovostjo pa lahko rečemo, da so se dobro uveljavila tudi v ostalih industrijah. Obenem je Open AI jezik prodrl tudi v marksikatero že obstoječo orodje, da bi še pospešil določene koristne ali dobrodošle procese.

Ravno zaradi hitrega razvoja umetne inteligence se je marsikomu porodilo vprašanje: »Ali bo umetna inteligenca nadomestila moje delovno mesto?«. Seveda…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja