📅 31.01.2024

Robotika v nakitu

Maja lani je v Ljubljani, Mariboru, Izoli, Radovljici in Slovenj Gradcu potekal Slovenski teden nakita 2023, ki je postregel z razstavami, tečaji, delavnicami in predavanji, podelili pa so tudi nagrade v več kategorijah.

Osrednjo temo dogodka, tj. Sodobna alkimija, so razdelili v tri dele: 1. PreteklostTradicija v nakitu; 2. Sedanjost Trajnost v nakitu; 3. PrihodnostZnanost in tehnologija v nakitu. Glede na to, da je osrednja tema tokratne številke AI v znamčenju, se posvetimo 3. delu tega dogodka, ki je obiskovalce pospremil s predstavitvami robotike, umetne inteligence in digitalizacije pri oblikovanju sodobnega nakita.

V nadaljevanju predstavljamo enega od domačih in enega od tujih ustvarjalcev na to temo.

Absolvent magistrskega študija Oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti, Anže Mrak, je že med študijem razvil zanimanje za nove tehnologije, kot sta 3D tisk in delo z laserjem. Razstavljeni projekt v okviru Slovenskega nakita 2023 je del njegove magistrske naloge, pod mentorstvom prof. Nataše Peršuh. Izhaja iz tematike video igric in znanstveno fantastičnih modnih dodatkov, v kombinaciji s plezalno opremo. Njegova ideja izhaja iz prepričanja, da dodatki pripomorejo k fizični sposobnosti nosilca, kot v video igrici Death Stranding.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Prvi korak izdelave je vizualizacija v programu blender, potem sledi načrt za laserski izrez v Adobe Illustratorju, po izrezu pa se s pomočjo industrijskega fena določeni elementi ukrivijo. Na koncu doda trakove za pritrditev na telo in z vijaki izrezane kose sestavi skupaj. Končni izdelki so zložljivi kosi, ki se na telo pritrdijo s pomočjo nastavljivih trakov, obenem pa se lahko pritrdijo tudi na oblačila iz kolekcije. Ne glede nato, da kosi niso klasično kvalificirani kot nakit (prstan, ogrlica, zapestnica), jih šteje kot body jewelry, ker telo dekorirajo in ne dodajajo nobene funkcije.

Kitajska oblikovalka, Xinyi Chen, poklicno ustvarja v Londonu. Na Kitajskem je diplomirala iz umetniškega oblikovanja, specializirala se je za nakit in srebrnino, nato pa je na univerzi Central Saint Martins pridobila magisterij iz oblikovanja nakita. Zadnjih sedem let eksperimentira in na novo opredeljuje uporabo elektronskih komponent kot draguljev za izdelavo nakita. Je prejemnica nagrad, ki v ospredje postavljajo prihodnost in trajnostne rešitve (Bright Young Gems as Sustainable Eco-Heroes, London; Talente Masters of the Future, München).

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Namen njenih stvaritev je širjenje optimizma s ponovnim recikliranjem sestavnih delov e-odpadkov, barv in digitalne duhovnosti v očarljive, drzne naglavne okraske. Uporaba najdenih predmetov in recikliranih kovin ne predstavlja le prihodnjih draguljev – “umetnih inteligenc”– , temveč je tudi simbol identitete, z močno sporočilnostjo. Naglavni okraski prikazujejo nov način življenja v digitalnem občudovanju in užitku, v upanju, da bi se ljudje iz virtualne resničnosti lahko vrnili v to zemeljsko realnost, ponovno premislili, kaj pomeni živeti v tem hitro spreminjajočem se svetu, in razmislili o bistvenih elementih tega, kdo so. Okras za glavo je namenjen prihodnji generaciji, ki se sprehaja po fizičnem in digitalnem svetu. Danes je mlada generacija označena kot “Genaration Me”, ki išče stik v harmonični skupnosti – z  občutkom pripadnosti, večkulturnosti in za trajnostni življenjski slog.

Naj služijo kreativni presežki v nakitu kot razmisleki o možnih uporabah ali izraznosti umetne inteligence tudi v svetu znamčenja.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.

Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme.

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja