LOKALNI NAVDIH: Smart Agro Grape

Aktualno, Prispevki

📅 29.01.2024

Digitalna platforma za vinogradnike.  

Ko bo prišla sezona obiranja grozdja in uživanja v letini, bodo vinarji spet vabili na svoje dogodke lokalnih pogostitev. In, ko smo že v svetu umetne inteligence, ki prodira v vse pore možnega boljšega poslovnega delovanja, je vselej zanimivo spoznati kakšno novo digitalno platformo iz panoge, ki je malo manj omenjena, to sta kmetijstvo in vingradništvo.

Pametni vinogradi

Smart Agro Grape je digitalna platorma za vinogradnike, ki se neposredno vključuje v koncept naprednega vinogradništva, znanega kot »pametni vinogradi«. Glavna priložnost in izziv za vinogradnike v tem konceptu je pravilno oceniti razmere in pogoje v vinogradih z namenom določitve optimalnega časa in lokacije učinkovitega ukrepanja, kar vključuje predvsem oceno idealne količine potrebne vode, gnojil in sredstev za varstvo in zaščito trte.

V okviru platforme so naslovili aktualne probleme vinogradništva ter temu ustrezno razvili rešitve skozi tehnologijo. Na primer, pregledovanje stanja trte vzame precej časa. Ko detektiraš eno težavo, na primer premalo vlage, avtomatično zaliješ in vzdržuješ vlago celotne površine nasadov, četudi morda kak delček površine tega ne bi potreboval. Platforma Smart Agro Grape pa s pametno senzorično tehnologijo omogoča natančno sektorsko detekcijo, kateri deli so kritični in vlage potrebni.

To je le en manjši ilustrirani del uporabniške vrednosti platforme, ki zmore vse to in še mnogo več. Namreč zbiranje in obdelovanje tovrstnih podatkov omogoča tudi napoved stanja posameznih sektorjev površin in v zvezi s tem tudi napoved možnega vznika bolezni na teh površinah, kar je ključno za kmete, ki jih o tem avtomatsko obvesti aplikacija. Rešitve tako omogočajo tudi prijaznejšo obdelavo tal (prav zaradi detekcije določenih kritičnih delov je količina uporabljenih tovrstnih sredstev za varstvo in zaščito bistveno manjša in se uporabijo samo tam kjer je res nujno potrebno) ….

Vir slike: Smart Agro Grape.

Platforma v oblaku in za pametne telefone

Splošni cilj projekta je pridobiti ustrezne senzorične podatke neposredno in posredno iz izbranih lokacij kmetijskih gospodarstev, z namenom shranjevanja, analize in postavitve napredne digitalne platforme, (tudi) preko dronov, kar v nadaljevanju omogoča tehnološko, ekonomsko in okoljsko učinkovitejše upravljanje kmetijskih zemljišč – vinogradov. Za optimizacijo upravljanja vinogradov v okviru koncepta »pametnih vinogradov« bosta v nadaljevanju razviti dve napredni digitalni orodji, in sicer digitalna platforma v oblaku za zbiranje, obdelavo, modeliranje ter prikaz podatkov in uporabniški vmesniki za pametne telefone, ki bodo omogočali preprost vnos podatkov neposredno na terenu.

Vir slike: Smart Agro Grape.

Zgodba znamke, ki rešuje sodobne izzive

Pametni okoljski pristopi z namenom zmanjševanja obremenitev kmetijstva na okolje bodo vse bolj v ospredju in obenem tudi idealna priložnost za grajenje dobrih zgodb znamk. Projektu pod akronimom Smart Agro Grape to nedvomno uspeva in uspešno rešuje vsaj štiri sodobne izzive v panogi kmetijstva in vinogradništva:

  1. Nizka tehnološka in ekonomska učinkovitost ter relativno visoki stroški upravljanja zemljišč.
  2. Visoke obremenitve kmetijstva na okolje, primarno zaradi pretirane uporabe sredstev za zaščito rastlin.
  3. (Ne)trajnostna raba tal kmetijskih zemljišč ter visoka stopnja nevarnosti erozije ter degradacije tal.
  4. Nizka digitalna usposobljenost nosilcev kmetijskih gospodarstev in omejene digitalne kompetence za učinkovito rabo digitalnih orodij in IoT rešitev na lastnih kmetijah.
Vir slike: Smart Agro Grape.

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.

Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme.

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja