Znamke bo rešila le kultura

Aktualno, Prispevki

📅 02.11.2023

Beseda urednice

Kultura znamke je živ in dinamičen process. Teorija znamčenja jo običajno pretresa v (nujno ne diametralno nasprotnih) pojmih “kultura znamke” in “kultura znamkinega podjetja”, ki sem jo ob razgrnitvi tokratne osrednje teme predala v navdih, glodanje in razmislek piscem posameznih prispevkov.

Le pomenljivo in pristno čustveno delovanje spodbuja dobro sodelovanje, ki je naprej osnova za pristno in dobro znamčenje. Znamke tudi tržimo in pri tem brez kulture ne gre. Znamke namreč ob tem luščijo kulturo ter njene vrednote in obratno; tudi sama kultura se soustvarja in vse bolj definira znotraj znamkinih ritualov. Proces je dandanes praktično in neizbežno recipročen.

Zato je iskanje in ustvarjanje t. i. kulturnih prebojev v že tako zasičenem svetu znamčenja posebna in izzivo polna misija. Če potegnemo črto in iščemo tisti skriti recept za uspeh, nekaj neobhodno velja: le s pristno in prizadevno energijo, ki ni zlagana, lahko vse skupaj uspe. Vse ostalo je tek na kratke proge.

Energija prizadevnosti nalaga in osvobaja obenem. Ko vlagaš svojo prizadevno energijo, pa je potrebno najprej skleniti pakt s samim seboj, nato šele z drugim(i). Podobno je tudi z znamkami. Znamke se morajo primarno najprej pomeniti same s seboj, dobro pomeniti. Šele v tako temeljitem intro-pretresu lahko sčiščeno vstopajo v ekstra-pretres z drugimi, brez fige v žepu. No, lahko tudi s figo v žepu, vendar to je, kot že naglašeno, tek na kratke proge.

Za zaključek pa še misel, pri kateri se bom referirala na gospo s častno poklicno kilometrino v svetu politike. Nekoč je dejala (in to z veseljem prenašam naprej kot dobronamerni navdih in dih za svet znamčenja): le kultura bo rešila politiko. Kot je raztresen, pretresen in kaotičen politični parket, toliko težje iščeš in vpeljuješ neke izboljšave in spremembe. To vidimo in občutimo vsak dan. Morda pa je res potrebno iti malce izven okvirjev in to prepustiti sami kulturi, kulturnemu diskurzu in kulturni introjekciji vseh nas, vas.

Ostali prispevki

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja