LOKALNI NAVDIH: SLOCKS

Aktualno, Prispevki

Posrečen primer reprezentacije znakov in simbolov kolektivnega spomina in dediščin skozi znamko.
📅 11.02.2022

Slocks(ice) so “poklon slovenski kulturni dediščini, krasijo jih jedi in predmeti, ki so Slovencem sveti, nas navdajajo s ponosom in nas predstavljajo v svetu”, je primarno vodilo in poslanstvo njenih ustvarjalcev, ki ga gre jemati z velikim navdušenjem in poklonom. Dokazujejo, da je možno modne trendovske korake še kako povezati s slovensko kulturno dediščino. Motivi in zgodbe teh simpatičnih nogavic izhajajo iz zgodb slovenske izvirne kulture, ki prepogosto ostaja spregledana. Ne samo to, da so nogavice izdelane v Sloveniji, pri Slocks spodbujajo tudi trajnostni razvoj in ekološko modo do te mere, da so materiali, ki jih uporabljajo, brez toksinov in ne delujejo negativno na okolje. Nogavice iz prvovrstnega bombaža, ki se ponašajo z ekološkim certifikatom (OEKO-TEX®) in obenem negujejo slovensko kulturno zgodbo, so naravnost idealne za aktualni prednovoletni nakup, v kolikor še niste naumili darila za svoje najdražje. Posvetimo se nadaljevanju predstavljanja te ekratne zgodbe znamke.

Znamko ustvarja etnologinja in kulturna antropologinja Tina Mentol, ki v svojem delu uporablja antropološke teorije in koncepte iz filozofije: skozi ljudi za ljudi. Trajnostno modo želi približati vsem ljudem (nogavice so kot izdelek resnično lahko za širok spekter ljudi), ki obenem združujejo in predstavljajo izvirno kulturo. Vsak narod se ponaša s svojo kulturo, predmeti, simboli, po katerih so pripadni, unikatni, posebni. Slocks slovenske nogavice tako krasijo motivi in zgodbe iz slovenske kulturne dediščine: naj bo to reprezentančni košarkaški dres, slovenska potica, kranjska klobasa ali slovenski grb. Pri Slocks so začeli z najokusnejšimi, slovensko potico, ki je leta 2018 postala zaščitena na nacionalni ravni, in kranjsko klobaso, ki je leta 2006 poletela celo v vesolje in tako zaslovela kot prava slovenska kozmoklobasa.

Znamko na drugi strani dopolnjuje tudi linija Slavsocks, ki nastavlja ogledalo družbi: “ne gre zgolj za družbeno kritiko, ampak reinterpretacije popularnih pojmov, arbitrarnost znaka – prosti  označenci in označevalci”. Tudi pri nogavicah Slavsocks gre za trajnostno znamko, ki uporablja ekološki certificiran česani bombaž, samo znamko pa dopolnjujejo še ena linija izdelkov, perle in “lanci” in je kot taka namenjena širokemu spektru ljudi, s katero želijo komunicirati kulturne koncepte “brez elitizma”, kot posebej poudarijo njihovi ustvarjalci.

Znamka nogavic Slavsocks deluje tudi kot širši projekt, pod novo entiteto, ki sliši na ime SLAVENIA. Slavenia predpostavlja zamišljeno skupnost SLAVov: “SLAV kot pripadnik skupnosti ne more spoznati vseh pripadnikov, temveč si to lahko le zamišlja in jih tudi prepozna, ko jih sreča”. Proces identifikacije posameznikov mnogo lažje in hitreje steče na ideološki ravni, takšna je tudi sporočilnost in namen znamke Slavsocks; da se posamezniki identificirajo in prepoznajo v pozivu na t. i. “Slavenie”. Vsak posameznik ima lastne misli, ki so del njegove identitete in odstirajo njegov lastni pomen kolektivnih spominov in srečanj. Zato tudi vsak vidi, razume in okuša RAKIJO drugače. Kot vsak vidi, okuša in razume vse ostale koncepte, vezane na projekt Slavenia: gaserstvo na Balkanu – IDE GAS, SAMO JAKO, GASTARBAJTER … Motivi Slavsocks komunicirajo vse te zgodbe, ki so vizualno ujete v zanke in šive belih nogavic.

Slocks in Slavsocks sta odličen primer reprezentacije znakov in simbolov kolektivnega spomina, kolektivnih dediščin, kolektivnih reprezentacij in interpretacaij skozi znamko. Skupni označevalci/označenci izvirajo iz kritičnih antropoloških refleksij, obenem pa odpirajo manifestacijo sodobnih kulturnih premislekov. Koncept kulture se že lep čas ne misli samo skozi živeče definirane subkulture, ki počasi izgnjajo in se “hipno generalizirajo, niso več SUB”. Sodobna živeča definirana “subkultura” je tako še marsikaj drugega, a bo vselej poglavitna za obstoj, glasbo, modo, življenjski slog in ekspresijo posameznikov. Simpatičen koncept je tako obenem tudi kulturni eksperiment, v zgodbo katerega so se vpletle zanimive osebnosti, s katerimi živi v gledljivih video vsebinah na družbenih kanalih. V projektu so sodelovali: igralec Marko Miladinović, stand up komik Žan Papič, pevka Eva Pavli, bloggerka Nataša Mernik, Gaja Prestor, reper Mirko Grozny, glasbenik Gašper Vavpetič, kitarist& pevec Andrej Čuk, Rok Stubičar in Tina Mentol.  

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja