PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

10. OBLETNICA LJUBLJANSKEGA TEDNA MODE (LJFW)

UrsaPremik_LJFW_ljfw-2024-ljubljana-fashion-week-1080x720

Ljubljana, september 2024 – Ljubljanski teden mode (LJFW) letos praznuje 10. obletnico, z največ predstavitvami na modni pisti doslej. Potekal bo med 7. in 11. oktobrom v Centru Rog.

Jubilejna, 15. edicija LJFW bo največja do zdaj – obiskovalci si bodo v petih dneh lahko ogledali 46 modnih revij ter ostale spremljevalne dogodke. Izvršna producentka Melinda Rebrek in direktor LJFW Den Baruca sta skupaj z Nino Jagodic, programsko direktorico LJFW,  in predano ekipo, ki v zakulisju dogodka dela vse leto, uspela vzpostaviti platformo, ki ima zelo pomembno vlogo pri razvoju slovenske modne industrije.

Vir: LJFW.

Retrospektiva in vizija prihodnosti

Melinda Rebrek in Den Baruca sta ob obletnici delila svoje poglede na desetletje LJFW. Spomnila sta se začetkov iz leta 2014 in takratne osnovne vizije. Kot pravi Melinda: “Priznam, da si ob prvi, takrat še virtualni ediciji v Mestnem muzeju, nisem mislila, da nam bo v desetih letih uspelo doseči to, kar smo. Od popolne kreativne neodvisnosti ekipe, ki je dogodek kljub vsem oviram izpeljala, do danes, ko se tuji novinarji in oblikovalci sami javljajo, da bi sodelovali na LJFW, smo prehodili dolgo pot. Ta je bila polna tako uspehov kot izzivov – na momente je bila kot dober žur, drugič kot grška tragedija, a vedno dinamična in kreativna.” Den pa se prvega LJFW spominja kot enega najbolj avantgardnih oblik tega dogodka. “Pri svoji prvi izvedbi smo povabljenim gostom kolekcije predstavili izključno v video obliki, medtem ko smo širši javnosti omogočili ogled Showrooma, ki je bil odprt en teden v starem mestnem jedru. Na obrežje Ljubljanice smo projecirali video kolekcij, kar je dodatno povečalo pozornost občinstva. Ta odprt pristop nam je omogočil, da smo slovensko modo predstavili tudi mimoidočim, ne le ožjemu krogu poznavalcev. To je bil prvi prelomni mejnik, saj je slovenska moda prvič izstopila iz okvira zaprtih strokovnih krogov in se začela približevati širši prepoznavnosti.”

Prelomne točke in uspehi

Eden ključnih dejavnikov, ki so vplivali na uspešnost dogodka, je bila nepopustljiva predanost ekipe, ki se ni uklonila kljub izzivom, ki so jih srečevali na poti. “Najbolj sem ponosna, da se nismo nikoli vdali,” dodaja Melinda. “Ekipa se je skozi leta spreminjala, a vedno nas je gnala ista vizija – postaviti slovensko modo na zemljevid in jo predstaviti tako domačim potrošnikom kot tudi v svetu.” Ena največjih prelomnic je bila otvoritev trgovine LJFW.shop, ki že skoraj leto dni domuje v Centru Rog in oblikovalcem omogoča ne le predstavitev, temveč tudi prodajo njihovih kolekcij skozi vse leto. Melinda dodaja: “To je eden od ciljev, ki smo si ga zastavili že na začetku, in je čudovito darilo za našo 10. obletnico.” Z njo se strinja tudi Den, ki pravi: “Ta korak je omogočil vpogled v to, kaj se zgodi s kosi po predstavitvi, to je poglobilo naše razumevanje trga in nas pripravilo na večje in pomembnejše korake. Še posebej izstopajoč uspeh zadnje edicije dogodka pa je zagotovo predstavitev kolekcije Tanje Vidic tik pred njenim svetovnim sodelovanjem s tako velikim oblikovalskim imenom, kot je Rick Owens. Takšna sodelovanja slovenskih oblikovalcev se ne zgodijo pogosto in predstavljajo pomemben dosežek tudi za celotno slovensko modno sceno.”

Vizija za prihodnost

Po desetih letih se pojavlja nova vizija – konkretizirati in formalizirati prostor za kreativno modno industrijo. “Opazujemo, kako v tujini javni kapital podpira razvoj sektorja in ustvarja ekosistem, ki vključuje različne poklice v modnem svetu – od frizerjev, mojstrov ličenja, fotografov, do režiserjev in drugih,” pojasnjuje Den. “Z idejo o modni zbornici bomo močnejši pri predstavljanju v tujini in na svetovnem nivoju. Naša vizija je ustvariti prepoznavno slovensko identiteto v svetu butične mode, ki se osredotoča na trajnostno izdelavo in odmik od hitre mode.” S tako prepoznavnostjo želimo graditi stabilno poslovno okolje, ki bo ključnega pomena za obstoječe in prihajajoče oblikovalce ter vse uporabnike slovenskih modnih izdelkov.

10. obletnico bomo zaključili s podelitvijo nagrad WOW

Jubilejna edicija LJFW bo največja do zdaj – trajala bo pet dni in vključevala več kot 40 modnih revij ter različne dogodke. Program letošnjega LJFW bo zaokrožen s petimi dnevi modnih revij,  ki bodo poleg slovenskih oblikovalcev gostile tudi kolektivne modne revije oblikovalcev iz Madžarske in Srbije, saj smo pri LJFW v zadnjih letih stkali tesne vezi  Beograjskim tednom mode (BFW) in Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), na katerem so se letos predstavile tudi tri naše oblikovalke, Nika Ravnik, Jona Bednjanec in Zala Hrastar (Morja). 10. obletnico Ljubljanskega tedna mode (LJFW) bo v petek, 11. oktobra, zaključila podelitev nagrad WOW, ko bomo ediciji nazdravili s kozarcem penine.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »
Superbrands Slovenija

Kdo so prejemniki nagrad Superbrands Slovenija 2024?

Zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024 je opravil častno in obsežno nalogo, tj. ocenil 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Preberi »
Znanje & Védenje

Weekend Media Festival, Websi 2024 in AI utrinki, Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?

AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.